Skip to main content
Vraag

Wat moet ik doen als ik niks voel?

• July 3, 2026
  • 5 reacties
  • 28 Bekeken

Ik zit elke dag op mijn vakantie video's te kijken, te tekenen, helpen rond thuis en gewoon te chillen met mijn vrienden, toch als ik 's nachts in bed lig voel ik me shit en bang voor de volgende dag. Het is alsof alles leuks die ik die dag heb gedaan het niet uitmaakt en dat de volgende dag nog erger zal zijn. Ik heb niks om bang voor te zijn waarom voel ik dan zo?

5 reacties

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Anui,

Wat vervelend om te horen dat je je elke avond in bed zo shit voelt. Ik snap dat het heel raar voelt, zeker omdat je niks hebt om bang voor te zijn. Ik herken het gevoel wel, en ik zal mijn ervaring delen, misschien heb je er iets aan. Dus hierbij:

Ik heb een poosje terug geregeld gehad dat ik 's avonds in bed lig en dat ik dan, voor mijn gevoel, helemaal gek word. Dan heb ik gewoon een normale dag gehad, en dan lig ik in bed, en dan ga ik slaan in mijn matras, wil ik huilen, wil ik schreeuwen, een hoge hartslag heb, snel adem en stress allerts krijg op mijn horloge. Dan ben ik bang voor alles, ookal weet ik dat ik veilig ben en het opzich redelijk doe in het leven en op school enzo.

Toen ik mijn symptomen besprak met AI vroeg hij alleen of ik hulp wilde zoeken, en ik weet achteraf ook niet of ik echt in gevaar aan het raken was toen. Ik heb geen hulp gezocht, maar het gaat nu gelukkig beter met mij en ik denk wel dat ik het een en ander over mezelf heb geleerd waar jij misschien ook iets aan zult hebben.

Voor mij is het voor een groot deel het contrast met de dag geweest. Ik heb een leuke dag gehad, mijn vrienden gezien, en als ik dan alleen in mijn bed lig en alle prikkels verdwijnen dan word ik gek van binnen. Sinds die momenten van angst ben ik een dagboek bij gaan houden, want voor mij was niks zo erg als zo bang zijn op dat soort avonden.

Op dat moment heb ik me er ook overheen gezet dat je als tiener jongen geen emoties mag voelen enzo, en het gaat beter sinds dat moment. Het schrijven in mijn dagboek helpt echt, maar ik praat ook met twee vrienden meer over gevoelens en ik ben er achter gekomen dat ik niet de enige ben met die behoefte. Ik was bang dat ik depressief zou worden, mezelf niet meer onder controle zou hebben, maar die donkere tijd is voorbij.

Ik heb het soms nogsteeds, maar wat ik doe om tot rust te komen is in iets zachts, zoals een deken of een knuffel knijpen, rustig adem halen, en dan kom ik tegenwoordig wel tot rust. Verder weet ik nog niet hoe ik het kan voorkomen, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Sterkte! Liefs, Pietertje

• Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 4, 2026

Ik zal het proberen en na een maandje zal ik zien als er een verschil is. Het schrijven van mijn gevoelen helpen wel ook enorm merkte ik toen ik deze vraag deelde op de kindertelefoon, dus misschien zal dit ook veel helpen.

Bedankt, Anui

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • July 4, 2026

Ik hoef niet eens meer antwoord te geven! Dat heeft ​@Pietertje2103 al gedaan!

Zeg je het als het beter gaat 😉

(ik was helemaal verbaasd en ook een beetje blij omdat ​@Pietertje2103  het had uitgelegd!)

Groetjes,

RoosjeRood

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Hopelijk werkt het! Wij zijn er voor je Anui, houd ons op de hoogte! Liefs Pietertje

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

@RoosjeRood, ik had mijn reactie al getypt voordat die van jou doorgevoerd werdt 😅. Herken jij dit ook?