Skip to main content

Wat moet ik doen?

• January 24, 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Hoii, ik wou even mijn storytime delen over wat er vandaag was gebeurd op school. 

Het is toetsweek, ik was bezig met wiskunde toets. Het ging echt best wel slecht. Ik struggle al een tijdje met mentale problemen enzo, en zm gedachten. En ik had nog een papiertje over, dus ik ging in de overige tijd een beetje schrijven. Ik had heel klein geschreven, maar best wel persoonlijke dingen over dat ik zm wou plegen enzo, en vooral door die toets. 

Toen de docent (mijn mentor) het toetsblaadje pakte, pakte ze het papiertje uit mijn handen, ik probeerde hem terug te pakken, maar ze pakte hem weer terug. 
Ik raakte helemaal in paniek, want wat als ze het zou lezen? 

Ik zei tegen mijn vriendinnen voor mij dat ze het absoluut niet mocht lezen, maar ik vertelde niet waarom, ik raakte zo erg in paniek dat ik moest huilen, gelukkig zag niemand dat. 
De docent keek een tijdje naar het papiertje, en ik denk dus dat ze het heeft gelezen. Wat moet ik doen? (Een vriendin van mij heeft na de toets het papiertje snel van haar bureau gepakt). 

Maandag heb ik weer toetsen met die docent, en ik weet echt niet wat ik moet doen. 
Heeft iemand tips? 

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 24, 2025

Misschien is het wel goed dat je mentor dat gelezen heeft en kan ze  je nu helpen. Ik denk dat het goed is dat je je docenten vertrouwt.

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • January 24, 2025

Hoi ​@Private ,

Wat knap van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat naar voor je dat je zo strugglet met mentale problemen en die vervelende gedachten. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 25, 2025

hoii ​@Private 

ik vind het heel sneu dat je dit heb meegemaakt maar als jou docent / mentor maandag nr je komt en vraagt wil je praten en je wilt zelf ook praten dan bijvoorbeeld bij begeleidings uur ik weet niet of jij dat ook hebt maar dat je dan privé met je mentor praat maar als je het niet wilt zeggen maakt ook niet uit dan zeg je dat je het liever niet zegt of deelt met haar en als je misschien één van je vriendinnen vertrouwt kan je het altijd tegen hun zeggen.

ik hoop dat dit je kan helpen

veel knuffels en kusjes van - N😘

veel succes

Deel van de tekst is verwijderd ivm forumregel 4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.