Vraag

wat moet ik doen?!

  • 22 June 2023
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

hoii ff achtergrond info: ik zit in een vriendengroep van 6 vrienden en ik, ik zit in de tweede en ik ben 14 jaar oud. ik weet ff niet meer wat ik moet doen… ik heb dus ruzie met een meisje uit de groep  alleen ze heeft iedereen er in meegetrokken waardoor ze me net allemaal hebben gedumpt. Deze hele maand doet iedereen al super vervelend tegen me maar nu hebben ze dat dus gedaan…  er zoveel is gebeurd: ze hadden een plan gemaakt om een van hen helemaal met mij te laten hechten en dan keihard te dumpen, ze hebben allemaal groepsappen gemaakt waarin ze over mij roddelen en echt hele gemene grappen maken, ik ben heel veel uitgescholden, dat kind heeft in de trein (toen we naar leiden gingen met school)een spraakbericht opgezet wat ik naar haar had gestuurd en mij toen uitgelachen, en nog meer gemene dingen gezegd waarnaar ieder in die coupé kon meeluisteren, en al die andere kinderen hebben elke keer gwn mee gelachen en mee gedaan.
Ze hebben die ruzie er nu naar gemaakt om mij expres pijn te doen. omdat ik heb over niemand geroddeld ofz en ik ben altijd tegen iedereen aardig geweest.  al die kinderen hebben mij gewoon gebruikt, bvb ik krijg van een van die mensen nog 120 euro omdat ik heel vaak dingen heb voorgeschoten en ik een klusje voor die ouders heb gedaan maar ik ben bang dat ze het nu niet meer terug wilt betalen… die ruzie ontstond doordat ze dingen naar boven gingen halen van een jaar geleden. Maar ja ik weet echt ff niet wat ik hier mee aan moet.

pls help


4 reacties

Hey @oliebol123. ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Veel sterkte, Evie (de Kindertelefoon)

Reputatie 3
Badge +1

Heyy! Miss kan je hiermee naar je mentor/een docent gaan? Die hebben dit soort dingen heel vaak. En I know als het lastig is, maar als je met ze praat probeer kalm te blijven en duidelijk te vertellen hoe je je voelt/jezelf te verdedigen. Jij verdient het om normaal behandeld te worden. En misschien kunnen je ouders ook helpen

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

wat is dit zeer vervelend zeg!! Echt kut! 
vaak komt het wel weer goed na het uit gepraat te hebben, maar misschien is het ook een teken om Julie wegen te scheiden. 
mals jullie er niet uitkomen en zij zich als jaloerse kleuters blijven gedragen kun je altijd nog naar hun ouders gaan, bvb naar de ouders van degene die je nog klote veel geld tegoed is. 
Want dit kan niet, en zo hoort het ook niet.

 

vaak misbruiken mensen je omdat je te goed voor ze bent. Eerst is het allemaal leuk en aardig maar dan raken ze jaloers en gaan ze allemaal stomme dingen doen, zoals dit. Maar dit is dus een teken uit jaloezie.

 

laat dit niet betekenen dat je je anders voor laat doen!!! Wees gewoon jezelf, maar weet wie je kunt vertrouwen en niet. Ik weet dat het lastig is, k heb er zelf ook ervaring mee, maar het komt wel weer goed. Later kijk je hierop terug en denk je wat was dat toch weer n verhaal.

 

ik wens je sterkte!! Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat, maar ik weet dat het dat wel komt.

je bent sterker dan je denkt, geloof in jezelf, anders doe ik dat wel voor ons beiden!!! 
beterschap met de komende terugslagen, als de overwinningen er maar zijn!

Reputatie 1
Badge

Naar mijn ervaring is er maar 1 oplossing en dat is naar de ouders gaan van dat kind waar je geld van krijgt.

Wat ik zou doen, ik ben nogal impulsief, is mensen gaan slaan. Niet doen! Als je in een depressie zit, zoek een passie/hobbie/een item dat je wilt verzamelen. Dit is bij mij ook gebeurt. Wees niet als mij, ik zit de hele dag in mijn kamer en als ik op school ben zit ik in een hoekje.

Als je die kinderen pijn wilt doen. Oke, doe wat jij wilt. Maar doe het dan niet fisiek, maar mentaal. Dat doet mensen nog meer pijn. Zet die kinderen tegen elkaar op. Ga zelf roddelen! Maar zoals ik al zei, dit is niet de manier.

Reageer