Vraag

Wat moet ik doen?

  • 28 May 2023
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Badge

Ik heb dus een vrienden groep op school en er is een meid die veel zelfmoord grappen maakt.  Op zich vind ik dat niet erg maar ik heb zelf wel last gehad van zelfmoordgedachten en zelf beschadiging.

Laatst liet ze me dus haal pols zien die helemaal besneden is. Zelf doe ik zelf beschadiging voor een half jaar niet meer gelukkig.

Ik snap dat ze misschien hulp nodig heeft maar voor mijn gevoel doet ze het voor aandacht. 
 

Ik werd hier heel agressief van en kreeg zelf weer neigingen voor mijn gevoel wil ik geen vrienden meer met haar zijn maar dat kan niet door de vriendengroep.

Wat doe ik?

 


1 reactie

Badge

 

Deze situatie zal waarschijnlijk niet al te simpel voor je zijn. Misschien doet ze het deels voor aandacht, maar mogelijk is er ook echt iets. 

Zoals je zelf al had vermeld heb je het hiermee lastig. 

Het is lastig om zomaar een kant-en-klare-oplossing te geven. 

Misschien kun je hier met iemand over praten? Zo kan jij dit ergens ook een plekje geven.

Wat je wel kunt doen is het hierover hebben met de leerlingenbegeleiding of met je mentor. Deze kan dan in gesprek gaan en de eventuele ernst ervan inschatten. Die persoon kan er dan misschien ook voor zorgen dat ze mogelijk niet meer op die manier naar aandacht zoekt.

Jij kunt verder niets doen. Je kunt haar er wel over aanspreken, maar ik weet niet of dat gaat werken. 

 

Reageer