Vraag

Wat moet ik doen?

  • 25 March 2023
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, 

Laatst heeft een vrienden tegen mij gelogen en daar ben ik achter gekomen. Ik heb haar daarmee geconfronteerd en ze zei sorry en dat ze het nooit meer zal doen, terwijl ze heel erg aan het huilen was. Ik heb besloten afstand van haar te nemen. Dat is nu denk ik ongeveer al een maand geleden, dat dit allemaal is gebeurt. Eigenlijk leef ik wel goed zo, en ik vind het niet heel erg zonder haar in mijn leven. Ze trekt tegenwoordig ook met een jongen op in onze klas, die een grote invloed op haar heeft. Ze heeft tegenwoordig een veel grotere bek, en ze word meer bijdehand. Ik ben van plan om het gewoon zo te houden (niet met haar bevriend zijn). Alleen het ding is, is dat we al sinds we 5 jaar oud zijn, we vriendinnen zijn. We zijn nu al 7 jaar vriendinnen, dus jullie moeten begrijpen dat zo'n vriendschap afsluiten, echt niet makkelijk is. Ze is jarig over 2 weken... En ik denk dat ze me misschien gaat uitnodigen voor haar feestje. We zitten nu in groep 8 en dit is het laatste jaar dat we samen in de klas zitten. Dus dit zou waarschijnlijk ook de laatste verjaardag zijn, waar ik überhaupt bij zou kunnen zijn. Aan de ene kant zou ik willen gaan, omdat dit het laatst jaar samen is. Aan de andere kant hoef ik haar niet persee meer als vriendin... Wat moet ik doen? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hoi, 

ik denk dat wij niet heel goed kunnen zeggen wat jij ‘moet’ doen, puur, omdat wij de gehele situatie niet kennen, haar niet kennen, en jou niet kennen + dat ik (persoonlijk) vindt dat dit een keus is die je zelf moet maken. 
 

ik zal wel even zeggen wat ik zou doen in jou situatie (er van uitgaande dat, waarover ze loog niet een super grote leugen is):

Allereerst, weet je niet eens of ze haar verjaardag überhaupt wel gaat vieren, en, als ze het wel viert, of ze jou wel uitnodigt, dus voor dat je een uitnodiging hebt; zou ik me (proberen om) me nergens druk over (te) maken. 
 

als je WEL een uitnodiging zou ik (persoonlijk) wel gaan, ze ziet je dus nog als een vriendin, en, zoals je al zegt, is het waarschijnlijk de laatste keer. 
 

Maar:  nogmaals, ik ken de situatie niet heel goed, dus dit zou mijn keuze zijn met de info die ik heb, suc6 en don’t worries 

Mij_Niet_Gezien  

Reputatie 6
Badge +3

Denk na: Zit er meer positieve dingen aan dan negatief, of anders om. Opzich als ze sorry geszegt heeft is en je haar niet echt haat ofz, niet erg om te gaan toch? En je bent niet eens uitgenodigt, dus misch wil ze niet eens dat je komt. (denk het niet eigenlijk, maar alles kan) Als ik jou was, gwn doen want wat houdt jou tegen om niet naar het feestje van je vriendin te gaan. Alweer: er is meer positief aan naar het feestje te gaan dan negatief.

Ik hoop dat ik je kon helpen, groetjeeeeeeeeeeeeeeeeeeess sinasappelbroodje

Reageer