Hoi An_oniem.
Ik denk inderdaad dat het het beste is om open en eerlijk te zijn tegen je familie en je ouders. Dit is een grote stap en ik weet dat je dit moeilijk vind, maar ik ben heel blij dat je ons de vraag stelt of je het moet vertellen. Je ouders zullen echt goed reageren en gaan je steunen met je situatie want ze geven heel veel om jou! Ik denk dat het je heel erg oplucht om het te vertellen.
Jij kan dit en ik geloof in je!
Groetjes van mij.
Hoi An_oniem.
Ik denk inderdaad dat het het beste is om open en eerlijk te zijn tegen je familie en je ouders. Dit is een grote stap en ik weet dat je dit moeilijk vind, maar ik ben heel blij dat je ons de vraag stelt of je het moet vertellen. Je ouders zullen echt goed reageren en gaan je steunen met je situatie want ze geven heel veel om jou! Ik denk dat het je heel erg oplucht om het te vertellen.
Jij kan dit en ik geloof in je!
Groetjes van mij.
Dat gaat me niet lukken, Dat weet ik gewoon.
En mijn vader gaat mij sws niet begrijpen.
Ik snap niet waarom ik het hun moet zeggen, ik zit toch de hele dag op mijn kamer.
Sorry
Hey An_oniem,
Ik zal het zeker zeggen! Dit is een kans om eindelijk progressie te krijgen om je van je rotte gevoelens af te komen.
Het is niet makkelijk maar zal zo veel helpen! Ze zal je echt geloven als je je dat afvraagt. Ze geeft om je!
Het best is om ook helemaal eerlijk te zijn. Dan begrijpt ze je beter en kan je je beter helpen.
Je kan dit!
Groetjes iemand.
Heeyy @An_oniem
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor!
Durf je wel tegen je oma te praten? Je zegt dat ze misschien iets doorheeft, is het dan iets makkelijker om met je oma te praten?
Groetjes van mij.
Hey An_oniem,
Ik zal het zeker zeggen! Dit is een kans om eindelijk progressie te krijgen om je van je rotte gevoelens af te komen.
Het is niet makkelijk maar zal zo veel helpen! Ze zal je echt geloven als je je dat afvraagt. Ze geeft om je!
Het best is om ook helemaal eerlijk te zijn. Dan begrijpt ze je beter en kan je je beter helpen.
Je kan dit!
Groetjes iemand.
Het gaat niet helpen, Ik heb er gewoon geen vertrouwen in.
En ik kan het gewoon niet, Sorry..
Ik zie mijn oma ook niet zo vaak, En het liefst wil ik gewoon dat mijn ouders/familie niks van mijn situatie te weten komen , Ik haat het gewoon.
Ik haat mezelf, anderen, alles gewoon.
Sorry!
hoi an_oniem.
Ik zit met hezelfde probleem dus ik weet precies wat je bedoelt. Echter, heb ik ook het lef niet om het te zeggen tegen iemand. Misschien een vriend/vriendim vertellen? Ik ga dat straks ook proberen. Ik kan je niet zo veel helpen maar ja. Good luck:)
heyy, ik snap echt wel hoe je je voelt. ik heb ook mijn bordje vol met problemen en kan op dit moment ook niet naar mijn ouders toe omdat ik gewoon echt niet comfortabel ben.
mijn beste tip is om het aan iemand te vertellen die je wel vertrouwd, een vriendin of iemand die je kent waarvan je zeker weet dat ze niks door vertellen
het is niet makkelijk om er mee om te gaan maar ik snap dat je er echt niet mee naar je ouders kan.
dus zoek iemand op waarvan je weet dat die het aan kan, dus dat je hen kan vertrouwen en dat zij er zelf geen last van krijgen als ze deze informatie weten.
dingen gaan oprecht heel stom zijn maar het is belangrijk dat je weet dat het sowieso een keer beter wordt hè, je hebt het zwaar nu maar over een paar jaar ben je ouder, wijzer en zelfstandiger.
wie weet kan iemand die jij vertrouwd en er van weet je ook wel helpen met uiteindelijk welnaar je familie stappen
Het is heel moeilijk, maar als je uit deze zweverige bubbel wilt. Moet je uit je comfortzone gaan, dit is heel lastig. Elk stapje is een stap. Wil je niet met je ouders er over praten, omdat je denkt dat dan een mislukkeling bent, want dat ben je niet. Het is alleen maar sterk als je over je gevoelens praat. Mijn enige advies is als je alle moed hebt verzameld om dan een gesprek aan te gaan met iemand.
Met vriendelijke groeten Anonimiteit123
hoi an_oniem.
Ik zit met hezelfde probleem dus ik weet precies wat je bedoelt. Echter, heb ik ook het lef niet om het te zeggen tegen iemand. Misschien een vriend/vriendim vertellen? Ik ga dat straks ook proberen. Ik kan je niet zo veel helpen maar ja. Good luck:)
Dankjewel voor de tip, Maar ik weet dat mijn vrienden er helemaal niks mee kunnen..
Het is heel moeilijk, maar als je uit deze zweverige bubbel wilt. Moet je uit je comfortzone gaan, dit is heel lastig. Elk stapje is een stap. Wil je niet met je ouders er over praten, omdat je denkt dat dan een mislukkeling bent, want dat ben je niet. Het is alleen maar sterk als je over je gevoelens praat. Mijn enige advies is als je alle moed hebt verzameld om dan een gesprek aan te gaan met iemand.
Met vriendelijke groeten Anonimiteit123
Zoals ik al al zei, Het gaat niet lukken..
Ik heb er gewoon geen vertrouwen in...
Heei An_oniem,
Het lijkt me heel goed om dit met iemand te bespreken. Alleen maar op je kamer zitten is niet gezond en daar ga je je ook niet beter door voelen.
Je zou in plaats van met iemand uit je familie kunnen beginnen door er met een vertrouwenspersoon van school over te praten. Dan hoef je het niet direct te delen met de mensen die dicht om je heen staan, maar kun je wel je verhaal kwijt.
Je geeft ook aan dat je er geen vertrouwen in hebt, dat is heel erg jammer. Maar, ik denk dat dat er niet helemaal toe doet. Het kan zijn dat jij er zelf geen vertrouwen in hebt, maar wij hier op het forum en anderen hebben wel vertrouwen in jou. Als je het zelf niet ziet, ziet iemand anders het wel. Daar mag je dan op vertrouwen!
Groetjes,
Simply Me
Zoals Simply Me al zegt, het gaat niet vanzelf weg en je helpt jezelf er ook niet mee.
Als je het echt niet durft om het direct tegen iemand te vertellen kan je ook een mail of bericht naar hem/haar sturen. Dan kan je er lang over nadenken wat je precies wil vertellen.
Je kan het echt!
Groetjes iemand.
Zoals Simply Me al zegt, het gaat niet vanzelf weg en je helpt jezelf er ook niet mee.
Als je het echt niet durft om het direct tegen iemand te vertellen kan je ook een mail of bericht naar hem/haar sturen. Dan kan je er lang over nadenken wat je precies wil vertellen.
Je kan het echt!
Groetjes iemand.
Dankje voor de tip, Maar ik weet niet wat ik moet doen gewoon.
Mijn vader had zo'n vertrouwens persoon geregeld. Maar die komt dan bij ons thuis, Maar dan is nog de vraag of ie überhaupt komt.
Ik speel wel met iemand online, En daar zeg ik dan sommige problemen van mezelf tegen.
Maar ik heb er voor gekozen niks meer tegen m te zeggen omdat ik diegene niet in het echt ken. En niet meer zo heel erg vertrouw.
Gr. Anoniem
Heei,
Als ik het me goed herinner had je in een van je andere topics verteld, dat er na de vakantie een ambulant hulpverlener zou komen.
Ik vermoed dat de vakantie voorbij is. Is die persoon niet iemand die je écht kunt vertrouwen en waarmee je ook dit soort dingen kunt bespreken?
Groetjes,
Simply Me
Heei,
Als ik het me goed herinner had je in een van je andere topics verteld, dat er na de vakantie een ambulant hulpverlener zou komen.
Ik vermoed dat de vakantie voorbij is. Is die persoon niet iemand die je écht kunt vertrouwen en waarmee je ook dit soort dingen kunt bespreken?
Groetjes,
Simply Me
klopt, Vakantie is voorbij.
Er is nog niks gezged van mijn vader.
Bij iedereen zet ik een fake smile op. En dat maakt mij nog meer moe. Ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud..
probeer eerst vriend(en) en daarna je ouders/oma of als je eerst wild docent of mentor of bel de kindertellefoon
probeer eerst vriend(en) en daarna je ouders/oma of als je eerst wild docent of mentor of bel de kindertellefoon
Dat gaat me niet lukken, Sorry
Vrienden denken dat er niks aan de hand is, Net zoals mijn moeder enz.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer.
Ik wil hier gewoon weg! Weg! Weg!
Ik wil gewoon slapen en nooit meer wakker worden!!
loop weg heb ik ook gedaan kom aan het einde van de dag terug of ga nadenken
loop weg heb ik ook gedaan kom aan het einde van de dag terug of ga nadenken
Sorry.
Sorry.
Sorry.
Sorry.
Sorry.
Hey intrubble,
Ik weet niet of het zo verstandig is om weg te lopen. Je brengt er wel aandacht aan jezelf mee, maar die heb je wel al. Je vader probeert je echt te helpen An_oniem! En nogmaals, je hoeft echt geen sorry te zeggen.
Groetjes iemand.