Hee, ik weet niet wat ik moet doen, mn vader zat in de gevangenis, mn ouders gebruiken ook drugs, en ze weten niet da k het weet, ik ben 14 en ik heb een zus van 20 en zusje van 12, mn zus had vaak te maken met politie en vluchtte op dr 15 nr italie, ze zat in de jeugdzorg en dat soort dingen, mn ouders slaan mij vaak en mn zusje, mensen weten dat niet ik heb het nooit tegen iemand gezegd, als ik het zeg nemen ze contact met mn ouders op en daar ben ik bang voor, mn ouders regelen het zo dat ik toch niet uit huis ga, ik haal slechte cijfer enz, kweet gw nie wa k dr mee moet, dr zijn nog veel andere dingen, mr tis best moelijk om alles online uitteleggen, kweet gw nie wa k dr mee moet, :(
Hoi
Wat naar dat het er bij jou thuis zo lastig aan toe gaat. Niet fijn hoe je ouders je pijn doen.
Je bent bang dat, wanneer je met iemand gaat praten, je ouders op de hoogte zullen worden gebracht. Die angst snap ik, maar aan de andere kant lijkt het me nuttig om je thuissituatie met iemand te bespreken. Zo zou je bijvoorbeeld terecht kunnen bij een vertrouwensdocent, een familielid, of de huisarts.
Als je je openstelt naar iemand toe, kan je geholpen worden. Niet alleen jouw situatie zou erop vooruit kunnen gaan, maar ook die van je zussen. Jullie verdienen één voor één een fijne, prettige thuissituatie, en daar kan door middel van hulp voor gezorgd worden.
Laat op school gerust weten dat je het thuis niet gemakkelijk hebt. Op die manier kan daar rekening mee gehouden worden, ook qua cijfers. Het is namelijk te verwachten dat je cijfers dalen wanneer je het thuis niet gemakkelijk hebt. Voel je je soms goed bij je mentor? Deze zou je in vertrouwen kunnen nemen.
Voor nuttige tips en bijkomend advies kan je contact opnemen met de Kindertelefoon en Veilig Thuis. Daar kan je in een kalme, anonieme sfeer terecht met al je vragen. Denk je ze eens te durven contacteren?
Gr. Kenshin
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.