Vraag

Wat moet ik doen

  • 26 November 2018
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal, ik heb over deze beslissing advies nodig van mensen die totaal buiten de situatie staan en dus een neutrale blik kunnen werpen op de keuze. Ik zal het proberen kort te houden. Ik heb een relatie gehad van twee jaar met een meisje waar ik veel van hou en dat echt mijn eerste liefde was. Ik was wel bang voor deze gevoelens en heb ook veel foute dingen gedaan tijdens onze relatie die niet horen. Uiteindelijk is het dus klaar en spraken we elkaar 2 maanden niet. Ik had het er lastig mee maar heb ook wel een paar andere meisjes gezoend in de tussentijd. Toen we na 2 maanden weer gingen praten probeerde ze heel erg een muur op te trekken. Ze had me verteld dat ze seks met een jongen had gehad en deze hoofd had gegeven. Dit deed mij erg pijn en maakte mij boos. Aan de ene kant is dit scheef omdat ik weet dat ik al tijdens de relatie fout zat. Toen was ik boos geworden en had ik geschreeuwd dat ik haar nooit meer wilde zien. Dit deed ik omdat ik die wending dat ze al lichamelijk verder was gegaan niet bij haar had verwacht want onze relatie was heel lang en we hadden heel veel meegemaakt. Ik had dus veel onbegrip. Na dat ik bij dat gesprek geschreeuwd had ging ongeverr een maand voorbij. We hadden het beiden lastig en besloten nog eens te praten. Deze keer pakte dat heel goed uit en verbaasde we ons over hoe sterk de band was en dat het zo raar was dat je elkaar leuk kan vinden na zulke gebeurtenissen. We wilde het weer gaan proberen maar ze moest laatst nog wel iets opbiechten. Dat er na mijn gescheeuw nog 2 jongens zijn geweest waarmee ze seks heeft gehad. Ze heeft dit gedaan omdat ze veel verdried had en mij zo prpbeerde te vergeten en er misschien voldoening en bevestiging wilde halen. Voor de mensen die dit hebben gelezen dankjewel en dan nu de adviesvraag. Zouden jullie met een neutrale blik gekeken. Vanaf mijn kant gekeken haar nog een kans geven. Of beter gezegd zouden jullie in zo’n situatie er echt nog een keer voor gaan? Als belangrijke toevoeging die ik nog moet vermelden is dat bij mijn ex een depressie is geconstateerd en ik wel merk dat door de gebeurtenissen ik de afgelopen tijd ook veel tekenen van depressie vertoon en ik mijn rust soms zoek in fysieke pijn. Mijn rust vond ik vroeger dus bij mijn ex Alvast heel erg bedankr voor jullie moeite

1 reactie

Hoi

Je hebt een relatie achter de rug, en gaat nu bevriend om met je ex. Als ik het goed begrijp, zouden jullie nog eens willen proberen samen-zijn als koppel.

Dat ze eerlijk aan jou opgebiecht heeft dat ze verder is gegaan met enkele jongens, lijkt me een goed teken. Jullie lijken goed met elkaar te kunnen praten. Natuurlijk kan het dat je je zelfbeheersing eens verliest als je het heel moeilijk hebt, maar zolang je er achteraf positief mee omgaat, is dat ok.

Je ex is depressief, en jij vertoont ook tekenen van depressie. Kunnen jullie elkaar steunen hierin? Krijgt je vriendin professionele hulp? Voor jou zou het ook goed zijn om met een professioneel iemand te praten. Hoe vroeger je dit aanpakt, hoe beter.

Je zoekt rust in fysieke pijn. Dat vind ik zorgwekkend. Heb je al eens van de Butterfly Project gehoord? Dat houdt in dat je op de plek waar je jezelf beschadigt een vlindertje tekent, met de naam van een geliefde ernaast. Op die manier kan je weerhouden worden van jezelf pijn doen, omdat je de vlinder, oftewel die persoon, geen pijn wilt doen. Zou dat jullie kunnen helpen?

Groetjes
Kenshin

Reageer