Vraag

Wat moet ik doen?????

  • 25 January 2018
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke hallo,
Ik ben een jongen van 14 en ik ben erg verlegen, ik heb waarschijnlijk social anxiety, en ik ben bang om te praten met mensen. De meeste van mijn vrienden hebben hier helemaal geen last van en schamen zich nergens voor, terwijl ik niet eens normaal met ze durf te praten. Soms ben ik erg sad of zelfs depressief(maar dan in een niet zo erge vorm) en vind het soms fijn om pijn te leiden. Of om alleen te zijn maar dan voel ik me eenzaam, ik snap mezelf niet en ik ben bang voor mezelf. Ik heb een trauma voor liefde en ik weet niet of ik een meisje leuk vind en veel mensen zeggen van wel maar ik wil haar niet leuk vinden, want ik ben bang voor het gene wat er altijd gebeurd als ik iemand leuk vind. Ik heb volgensmij ook AD(H)D dus ik heb redelijk wat energie en kan me niet goed concentreren in de lessen, soms word ik een beetje agressief omdat ik teveel energie heb die ik niet kwijt kan en er gefrustreerd van raak dat ik niet goed kan opletten in de lessen. Ik zit in de derde klas op de middelbare school dus dit is een best belangrijk jaar voor me.

Kunnen jullie mij aub helpen met mijn problemen want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen met mijn leven, ik zie alleen maar negatieve dingen en durf niks te doen of er met iemand echt over te praten.

Dankjewel Winston

1 reactie

Hoi!

Je bent heel erg verlegen en hebt moeite met sociale contacten. Ik herken me hier wel in. Je bent niet de enige die dit heeft, dus je hoeft je niet alleen te voelen hierin.

Je durft er met niemand over te praten. Ik denk persoonlijk dat het wel handig kan zijn om eens met je mentor te praten. Je voelt je soms ongelukkig en hebt misschien AD(H)D, dus het kan handig zijn als daar eens naar gekeken wordt.

Als je voelt dat je te veel energie hebt, kun je vragen of je even de klas uit mag om "af te koelen". Ga dan even op het schoolplein rondlopen, maak wat salto's, en geraak die overtollige energie kwijt. Hier is het handig als de leraren op de hoogte zijn van dat teveel aan energie dat je soms hebt, zodat ze je naar buiten laten gaan.
In de klas blijven zitten wanneer je je niet kunt concentreren heeft geen zin, dus af en toe de klas uit, om met een fris hoofd de klas weer binnen te komen, is effectiever.

Het lijkt me goed om hierover te praten. Als je nog niet zeker bent, kun je contact opnemen met de KinderTelefoon. Zij kunnen samen met jou naar een oplossing zoeken.
Met je ouders of mentor hierover praten is ook prima. Zij zijn er om je te steunen en te helpen.

Groetjes
x

Reageer