Skip to main content
Vraag

wat moet ik doen?

• May 6, 2026
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoii,

Ik weet dat ik zei dat het niet zo erg is als vorig jaar. Nou misschien was dat toen ook zo maar als ik dat nu zou zeggen zou ik keihard liegen. Ik ben oo dit moment namelijk harstikke onzeker over of mensen mij wel mogen, kan ik wel iets van waterpolo, mijn lijf en gewicht en nog wel meer. Maar dat is niet eens zo erg ik heb een enorme zelfhaat elk ding waarvan ik denk dat ik het fout doe reken ik bij mezelf af en maak ik mezelf eigenlijk alleen maar onzekerder. Om al mijn gedachten af te sluiten of om mezelf nog meer te straffen doe ik soms sh, ik wil het niet doen maar soms gaat dat gwn te snel en is de neiging te groot en doe ik het toch (dit gaat wel een stuk beter dan vorig jaar). Maar ik begin weer zo donker in mijn hoofd te worden dat ik het nut van het leven niet altijd meer inzie terwijl dat net heel veel beter was geworden ook heb ik soms dagen dat ik letterlijk niks kan doen omdat mijn hoofd het mentaal gwn niet aankan en dat is ook echt kut. Een ding is ook ik merk dat ik zelf bang aan het worden ben hoe mijn hoofd het gaat doen en of ik wel of niets iets dom doe waar ik spijt van ga krijgen. Ook struggle ik veel meer met eten dan vorig jaar, ik zit namelijk met een heel schuldgevoel na het eten of tijdens en ik voel me soms zo schuldig dat ik mn eten op kots ik word ook vaaak misselijk van mn eten maar ik ben okk een stuk banger geworden voir verschilende dingen. Dat was het zal ik hier iets mee doen of naar iemadn ofzo en heeft iemand tips 

Byee

1 reactie

RosaDKT
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • May 6, 2026

Hoi IkBenOkayDenkIk,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Rosa (De Kindertelefoon)