Skip to main content
Vraag

Wat moet ik doen?

• November 9, 2025
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hai ik ben  een 14 jarig meisje.

Ik struggel de laatste tijd met best veel en heb ook veel nare gedachten over z*lfm**rd etc. (Moet je daar sterretjes bij doen? Ik doe het maar gewoon)

Ik heb een vriendengroep van een aantal mensen waarvan 2 mensen mijn beste vriendinnen zijn, alleen heeft een van hun ook 3 andere beste vriendinen (daardoor voel ik niet echt speciaal en dat klinkt raar maar ik ben gewoon een beetje jaloers want ik ben ook vrienden met al haar besties) waaronder mijn andere beste vriendin,, waardoor op school en eigelijk altijd ik heel erg third wheeling ben wat heel vervelend is. Die ene vriendin-met die andere beste vrienden- die vertel ik alles, die weet ook over mijn struggles (dat heb ik een tijdje geleden vertelt maar daarna niet echt meer opgebracht ofzo). Alleen de laatste tijd lijkt het haar niks te boeien, ik vraag trw ook altijd hoe het met haar is, tis niet zo dat ik alleen maar over mezlef praat. Maar ze luistert niet en vind dingen niet interressant, ik kan gwn geen “leuk” gesprek meer met haar hebben en daar baal ik best van. Ik heb de laatste tijd namelijk veel meer moeite met “leven” en dat wil ik haar zeggen maar volgens mij boeit het haar gewoon niks,

Ondertussen ben ik ook nog eens verliefd, al 2 jaar op dezlefde jongen. Maar toen werd ik vorig jaar vrienden met iemand die vanaf de eerste dag dat ze hem kende een crush had op hem dus ikl heb t haar ook nooit verteld maar daar zit ik wel mee. Want ik vind hem heel leuk, maar zei vind hem ook heel leuk. 

Het komt erop neer dat ik veel moeite heb met “leven” alleen dat ik mijn ouders er niet mee wil belasten want die hebben al heel veel problemen en ik weet niet wat ik moet doen.  Heeftt iemand tips van wat ik kan doen?

3 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 9, 2025

Hoi ​@D12345 ,

Wat naar om te horen dat de communicatie in die vriendschap nu zo is veranderd. Terwijl het juist zo sterk van je is, dat je over zelfmoordgedachten met haar wil praten. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie mogelijk kan veranderen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Het klinkt alsof je goed voor jezelf en jouw gevoelens probeert te zorgen, daar mag je trots op zijn!

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 10, 2025

Dankjewel ​@Robin59 ik zal ernaar gaan kijken!

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

@D12345 Dat is naar om te horen, ik heb ook problemen met vriendinnen want het lijkt alsof ze geen vriendinnen met me zijn. Maar goed het gaat over jou.