wat moet ik aan met mijn ouders?

  • 28 February 2021
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

oke ik heb het echt zwaar ermee. mijn ouders behandelen me slecht. ze hebben nooit respect voor mij. ze hebben commentaar op alles wat ik in hun bijzijn doe. we hebben dan ook vaak ruzie..  dan worden ze bijvoorbeeld boos omdat ik iets niet lust of omdat ik iets verkeerd doe. eigenlijk worden ze razend door de kleinste dingen. en soms willen ze dat ik iets doe en dan wil ik dat zelf niet en dan worden ze razend. ze komen ook heel dreigend over als ze praten. en ze weten dat het slecht met me gaat. ik heb vaker met mijn ouders proberen te praten over hoe ik me voel maar dan zeggen ze dat ik me aanstel of doen ze alsof het niet zo erg is. of ze nemen het niet serieus. en dit soort gesprekken eindigen dan ook in ruzies, waarin ik altijd de schuld krijg. en ik heb lange tijd gewoon maar alles gedaan wat ze wilden omdat ik bang ben dat ze helemaal flippen. ik ben ook echt serieus bang voor mijn vader. mensen in mijn omgeving zeggen zelf dat het niet normaal is hoe het hier aan toe gaat en dat ik zo snel mogelijk op mezelf ga wonen.

ik ben er depressief van geworden en het wordt alleen maar erger. nu ben ik bang dat ik mezelf binnenkort iets aandoe. ik heb me al een paar keer gesneden. ik kan gelukkig wel terecht bij mijn vriend en dat doe ik elk weekend maar ik kan niet meer bijkomen want ik ben helemaal kapot als ik thuis kom. ik kan ook moeilijk meer functioneren in het dagelijks leven. ik heb moeite met school en alles eromheen. en heb geen plezier meer in dingen die ik ooit leuk vond.

ik ben 18 dus ik zou uit huis kunnen gaan en dat wil ik ook maar ik kan geen baantje vinden dus ik kan nog niet op kamers. en wachten zit er echt niet meer in. ik heb ook al therapie maar het heeft nog niet echt geholpen. weet iemand wat er nog aan gedaan kan worden?


2 reacties

Hi, 

Wat zit jij in een lastige situatie zeg. Ik gun je beter. 
Ik vind het fijn om te lezen dat je in therapie zit en dus niet alleen er mee rondloopt. Ik hoop dat het praten met een therapeut je wat opluchting geeft. Ik weet niet hoe lang je nu in therapie bent, maar het kan even duren tot het werkt, dat is heel normaal. Heb je wel een goede klik met die persoon, dat is namelijk heel belangrijk. Blijft het nou aanhouden dat het niet werkt, dan kan je misschien kijken of het beter is om te switchen van therapeut naar iemand met wie het beter klikt. Ik ben ook blij te horen dat je bij je vriendje terecht kan, maar ik snap dat je kapot bent van deze situatie. 

Naar om te lezen dat je jezelf al soms hebt gesneden. Snijden is nooit de oplossing, hoe rot je je ook voelt. Neem eens een kijkje op de site van stichting zelfbeschadiging. Daar staat een lijst met alternatieven voor zelfbeschadiging. 

Ik ben het eens met de mensen in je omgeving. Het is niet normaal dat je zo wordt behandeld en ik denk idd dat de beste keuze is om zo snel mogelijk uit huis te gaan. Rot dat t allemaal tegen zit met het vinden van een baantje… Heb je verschillende opties geprobeerd? Blijf doorzoeken. Ik hoop voor je dat je snel iets vindt en dat t snel beter mag gaan, ik gun t je echt! 

 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Je zit echt in een lastige situatie en dat terwijl je al 18 jaar bent!
Misschien moet je iemand op je werk/school vertellen wat er gebeurt! Je kunt ook nadenken of er echt geen reden is waarom je ouders zo reageren. 

Je kunt ook een brief schrijven aan je ouders waarin je alles uitlegt!

Blijf gewoon hier terugkomen en durf vooral te praten!

Succes!

Groetjes Myrthe

Reageer