Vraag

wat kun je wel en niet zeggen tegen je psycholoog/therapeut?

  • 22 May 2023
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hai,

ik zit sinds korte tijd bij een psycholoog voor mijn add. Ze heeft nooit echt tijd voor mij en ik moest 2 maanden wachten voordat ze weer een plekje voor mij had. Dat is opzich niet zo erg.

Alleen is mijn mentale gezondheid snel achteruit gegaan. Ik ben suïcidaal geworden en ben verslaafd aan zelfbeschadiging. Ik wil eerlijk zijn tegen mijn psycholoog daarover maar weet niet hóe eerlijk ik kan zijn. Ik wil natuurlijk niet dat ze mijn ouders erbij haalt of erger.  

Op internet staat dat een psycholoog mag ingrijpen wanneer je jezelf in gevaar kunt brengen. Dus kan ik veilig vertellen over mijn gedachten? (en bezigheden?)

groetjes,

kump goe

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

heey,

Ik heb alles bij mijn psycholoog er uit kunnen gooien, en zover ik weet heeft ze dat nooit aan iemand die ik ken verteld nadat ik nadrukkelijk heb aangegeven dat ik haar vertrouwde dat de het niet door zou vertellen, en hij/zij heeft sowiezo zwijgplicht

hoop dat dit beetje geholpe heeft!

Reputatie 4
Badge +1

heey,

Ik heb alles bij mijn psycholoog er uit kunnen gooien, en zover ik weet heeft ze dat nooit aan iemand die ik ken verteld nadat ik nadrukkelijk heb aangegeven dat ik haar vertrouwde dat de het niet door zou vertellen, en hij/zij heeft sowiezo zwijgplicht

hoop dat dit beetje geholpe heeft!

dankje wel helpt zeker! nu durf ik weer wat eerlijker te zijn :)

Reageer