Ik zal mezelf eerst even voorstellen (niet met de echte namen natuurlijk), maar ik ben jan. Ik ben 13 jaar en heb Asperger (een vorm van autisme). Al 3 jaar heb ik spanningen tussen mij en mijn ouders, maar meestal gaat het goed. Tot ik, eind vorig jaar, mijn been brak. Ik was veel vaker thuis als normaal omdat ik, ook vanwege de spanningen, bijna alleen maar bezig was met school en gamen. Toen zag ik ze alleen met het avondeten.
Nu ben ik vaker thuis en heb ik, vanwege vakantie en al dat gedoe, minder contact met mensen. Dit maakt mij nog depressiever dan dat ik al was, want ik heb in die 3 jaar tot nu toe 8 plannen en 2 (niet al te serieuse door angst gekomen) pogingen tot zm gedaan. Ik sta hier niet altijd achter, maar ik werd vroeger gepest en heb dus altijd ruzie/bijna ruzie met mijn ouders.
Ik noem mezelf de Dichtende Puber omdat ik de problemen dicht en alles bijhoud/onthoud. Als jullie meer informatie willen dan kan ik wel het een en ander delen.
Maar hoe stop ik mijn gedachten die uitkomen op moord en zelfmoord? Want dit kan niet meer, maar ik vertrouw mijn ouders er te weinig voor om nog hulp te vragen.
Gegroet: Jan, De Dichtende Puber