Skip to main content
Vraag

wat kan ik doen tegen ADHD zonder medicatie?

  • 22 July 2024
  • 6 reacties
  • 46 Bekeken

mijn verhaal begint in de basisschool toen ik rond een jaar of 6 was. dat was rond de tijd dat ik:
woedeaanvallen kreeg en vaak op de gang werd gestuurd, een skippybal kreeg in plaats van een stoel omdat ik niet stil kon zitten, moeilijk vriendjes kon maken omdat ze me anders vonden en nog meer dingen die ik in mijn achterhoofd niet kan vinden.

uiteindelijk werd bekend dat ik ADHD en een lichte vorm van autisme had als een kind en het dus tijd om op medicijnen te gaan.
dat ging goed. ik voelde me weer normaal en kon volop functioneren totdat de medicijnen uitwerkten.
elke ochtend als ik wakker werd een pilletje, elke keer in de middagpauze een pilletje en voor het avondeten ook nog een pilletje.
ik kon vaak niet goed slapen omdat de medicijnen niet zover werkten dat ik, toen ik moest slapen, ook nog onder de invloed ervan was.

alles bleek goed te gaan totdat ik me begon te voelen als een zombie, of als iemand waarvan de persoonlijkheid opgesloten was in een klein hokje.
ik voelde mij vaak vermoeid en vooral verward en de medicijnen begonnen het tegenovergestelde te doen van wat ze moesten doen.
vanaf dit punt begon mijn ADHD over te slaan op het innerlijke deel van mij waardoor je niks van buitenaf kon zien.

nadat de medicijnen waren stopgezet door de kinderpsycholoog toen ik rond een jaar of 12 was, begon alles weer een beetje normaal te lijken.
helaas ervaar ik nu in het dagelijkse leven als 16 jarige weer symptomen.
denk aan dingen vergeten, minder motivatie hebben, uitstelgedrag, vermoeidheid en wederom moeilijk vrienden kunnen maken.
het gevoel dat alles weer terug lijkt te komen ergert mij, omdat ik niet terug wil op medicatie vanwege de gevolgen die ik heb ervaren.

mijn vraag aan jullie is welke opties ik heb waarmee ik mijn problemen kan verlichten. ik vraag het eerst hier, als ik meer hulp nodig heb schakel ik mijn familie in. 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Bestaan er niet ander soort pilletjes? Die dus anders werken? Misschien heb je dan geen klachten meer

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 6
Badge +3

Andere pilletjes inderdaad, of hulpmiddelen? 

Denk aan een schema, een to do lijstje,.. dat is dan vooral voor de vergeetachtigheid. 

Voor het uitstelgedrag en geen motivatie hebben kan je misschien echt een doel zoeken bv als ik een half uurtje heb geschild op mijn telefoon ga ik direct leren en dan mag ik extra nog iets lekkers, als ik langer dan een half op m'n telefoon heb gezeten, dan moet ik direct gaan leren. Of met iets anders van leren kan ook! 

Liefs 

Anoniem789 

Reputatie 2
Badge

Hoi @cyclonicstormcrow 

Wat vervelend voor je maar een ding adhd kan nooit opeens weg zijn ( volgens mij insider geval bij autisme is het zo je wordt er mee geboren of niet) je kan er minder last van hebben dan wel en dat je een zombie word enzo dat klinkt of je te veel nam en je hebt verschillende je hebt eh mederen weet even niet de namen en meschien nog eens een keer je laten testen op autisme weet niet of je een meisje bent maar scheint zo te zijn dat bij meisjes/ vrouwen het later ge zegt word van jij hebt autisme ( kan ook in de war zijn met ADHD) maar stel je neemt weer medicijnen zou ik zeggen ochtend voor school en lunch hoe je dat al dee dus aleen als je thuis bent wat later dat je kan slapen want van te weinig slaap ja word je ook een zombie en depressief van ( dat kan hoeft niet perse) 

Reputatie 6
Badge +3

@Lietjefrietje ja klopt autisme wordt vaak later ontdekt bij meisjes omdat ze het meer maskeren dan jongens

Reputatie 7
Badge +17

Volgenmij niet door markeren. Ik dacht juist het jij meisjes lastiger te ontdekken is

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 6
Badge +3

Ja ik denk door het maskeren. Maarja ben ook niet zeker hoor! Kan ook wat jij zegt x

Reageer