Skip to main content
Vraag

wat kan ik allemaal aan de schoolcounselor vertellen?

Forum|alt.badge.img+4

Hoi ik ga nu elke maandag naar de school counselor. Ik weet nog niet echt wat ik allemaal kan vertellen, iedergeval ik heb al verteld dat ik een tijdje geleden aan sh deed. Daar ben ik meegestopt, dat is al een jaar geleden hoor of meer, maar moet ik ook vertellen dat ik ook z gedachtes heb gehad, ik weet het niet, ik vind het allemaal een beetje eng.

Liefs zeepsopje

3 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Ik ben jou niet, dus ik weet niet wat je moet/wil vertellen.

Vertel alles wat wil vertellen, en probeer niet om de waarheid heen te draaien als hij dan iets vraagt :)

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2521 reacties
  • 19 maart 2025

Hey! Ik denk dat die counselor jou wel vragen stelt en dan het gesprek zal leiden.  Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het gaat wel goed hoor. En vertel ook gerust dat je het een beetje eng vindt en onzeker bent, dat begrijpt die counselor wel. En ook dat je niet zo makkelijk alles kunt vertellen.  Jij mag bepalen wat je wilt vertellen :) 

Liefs Tover xxx

Eenmeisje004
Forum|alt.badge.img+14
  • Topper
  • 858 reacties
  • 19 maart 2025

Heyy ​@Zeepsopje,

Logisch dat je het eng vindt om dingen waar jij mee zit aan de school counselor te vertellen. Is heel normaal. Ik moest bij m’n eerste gesprek met de zorgcoördinator zelfs huilen, waarschijnlijk vanwege de zenuwen, niet m’n sterkste moment, maar daar gaat het nu niet om.  Nou weet diegene al, van wat ik uit je verhaal begrijp, dat je aan sh deed. Dat is een goed begin. Heel erg knap van je dat je dat überhaupt durfde te vertellen. Hoe meer je van je verhaal vrijgeeft, des te beter kan de school counselor je helpen. Verder moet je vertellen wat jij je fijn bij voelt, als de vertrouwenspersoon ergens naar vraagt wat je toch liever niet wilt zeggen moet je dat gewoon aangeven. Ook is het handig om de waarheid te vertellen, zoals ​@nieuwschierig_aapje als zei. Daar kom je verder mee.

Veel succes in ieder geval. <3

Hoop dat je hier iets aan hebt. :)

xx Eenmeisje004

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen