Vraag

wat is self harm/zelf beshadiging

  • 24 January 2021
  • 4 reacties
  • 246 Bekeken

Badge

Hoi,

ik had een vraag is het zelf harm/zelfbeschadiging als je je eigen huid kapot trekt (zijkant nagels/handen en lip voornamelijk) en je nagels in je vel zet of is het iets wat met zenuwen te maken heeft?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Als je je eigen huid kapot trekt is het inderdaad zelfbeschadiging, bedoel je met die 2e dat ze er in gaan of gewoon erop duwt, erin is namelijk ook zelfbeschadiging, als je het doet moet je nu stoppen….want het is niet al te goed voor je, groetjez, 

-flo

Of het self harm is, lijkt mij afhankelijk van het motief. Ik snap nu niet helemaal wat je bedoelt. Iedereen heeft wel eens een velletje van zijn vingers of lip afgetrokken dat is in principe geen self harm.

Reputatie 7
Badge +19

Hee

In principe is dat zelf beschadiging. Als je jezelf opzettelijk pijn doet in ieder geval wel. Maar je velletje bij je nagel of je lip bijten hoeft niet per definitie zelf beschadiging te zijn.

Hey Noulek,

Zelfbeschadiging is jezelf bewust (en onbewust) schade aanbrengen. Vaak met de intentie om jezelf pijn te doen ipv anderen of jezelf te straffen.

Het ligt er dus aan met welke intentie jij deze handelingen als huid kapot trekken en nagels in je vel zetten doet. Het is in ieder geval niet goed voor je.

In je tag geef je aan: help me en geef tips. Je kunt jezelf afvragen waarom je dit soort dingen doet. Op welke momenten en welk gevoel geeft het je? Wat vind je ervan, helpt het je? Als je weet waarom je dit doet, weet je ook wat je kunt veranderen of aanpakken om dit niet of in ieder geval minder te doen.

Groetjes,
Simply Me

Reageer