Skip to main content
Vraag

Wat is jullie reden van het inschrijven bij de KT?

• July 31, 2025
  • 20 reacties
  • 231 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Ik ben gekomen hier omdat ik soms het gevoel heb dat ik alleen sta in de wereld. Ik struggle met mijn autisme, adhd en nog meer problemen die ik hier even niet ga benoemen. Soms lijkt het dan wel alsof je alleen op een eiland woont en iedereen er om heen zwemt. Ik wil er bij horen, maar ik wil ook mezelf kunnen zijn. Herkennen mensen dit? Iedereen zegt altijd dat dit je tijd van je leven is, maar ik voel alleen maar stress en prestratie druk. Er zijn zo veel dingen die spelen in deze leeftijd, liefde, pesten, eenzaamheid, toekomst, geldproblemen, en dan heb ik het nog niet eens over die shit puberteit en de emoties die soms me super instabiel maken. Nee ik vind het helemaal geen leuke tijd. 

Maar das genoeg over mijn reden, wat is jullie reden voor het actief zijn hier? Als je dat wilt delen uiteraard.
xx liefs Wolf 🐺💋

20 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 31, 2025

uhm ik ben hier om een klein naar verhaal van mezelf te delen maar die is helaas nog niet goedgekeurd.

los daarvan…

ik herken je, ik ben net klaar met de middelbare, maar voel me mentaal helemaal slecht. het voel alsof ik achterloop, me hele vriendengroep hebben allemaal al zo ongeveer de liefde van hun leven ontmoet en heb ook allemaal al “de rare dingen” ontdekt terwijl ik nog geen eens ontgroent ben. niet alleen om die reden. maar ik voel me sowieso soms erg afstandelijk en alleen van iedereen, alsof niemand mij echt herkent. ik voel me soms erg down en heb soms opeens last van erge angst. ik probeer mezelf door t leven te lachen maar soms krijg je een soort mentale stoot terug.

ik hoop dat je nu weet dat dit niet per se normaal is maar zeker niet de enige bent. ookal lijk je soms alleen, kan ik je uit ervaring vertellen dat er altijd wel iemand is die je probeert te hekoen

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 8, 2025

Hé Wolf, ik ben sinds kort lid van de kindertelefoon, jij reageerde op mijn 1ste topic en ik heb er uit geleert. Ik was aan het scrollen tussen jouw topics en kwam dit tegen. Ik was best hard geschokt, iemand die zo hulpvaardig is, zo lief, behulpzaam is heeft het gevoel dat ze alleen op de wereld staat, strugglet met zichzelf. Ik vond het eigenlijk bijzonder dit had ik nooit verwacht. 

Ik hoop dat ik ooit in mijn leven iemand tegenkomt als jou, die zo hulpvaardig, lief is.

liefs Anoniem2040

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 9, 2025

@Wolf  Ik zocht een fijne plek waar je kan praten met leeftijdsgenoten en om je problemen te delen (ook al heb ik dat nog niet echt gedaan XD)

XXX Yusa

• October 9, 2025

Hi. Ik ben old school girl, houd van traditionele normen. Maar ik lees zulke bijzondere en voor mij rare dingen dat ik dacht, ik wil vragen waarom en hoe. Ik wil leren en snappen hoe mensen denken. Zie ook dat mensen die totaal anders zijn toch erg aardig en behulpzaam zijn. En zo andere kinderen dan ik ken . Meisjes die baas zijn, met elkaar verliefd, jongens in make up , in rokjes, een grote jongen 13 (en 15) die straf krijgt en in de hoek staat, allerlei gender uitingen, belevenissen dagelijks, er is zoveel te lezen. Ik probeer echt mensen te begrijpen. Maybe help ik ook soms. Probeer mijn waarden uit te leggen. Ik merk wel respect dat verward mij.  Blijf nog even hier anyway.  Groetjes K.

NightShadow

Heyy ​@Wolf, dat had ik niet achter je gezocht eigenlijk. Misschien kun je er een topic over aanmaken, er zijn hier genoeg lieve mensen die je sowieso steunen en willen helpen waar dat kan. Want dat verdien je.

Ja dat herken ik ook. Niemand die ons begrijpt, maar heel eerlijk. Ik vermoed dat heel erg veel mensen op het forum dit hebben.  Ik vind het altijd leuk om te zien dat op dit forum iedereen en niemand zit. Er zijn mensen met een perfect leven, mensen met een rot leven. Positieve mensen, negatieve mensen. En DAT zooitje ongeregeld helpt elkaar.

En daarom vind ik dit forum zo fijn. Ik kan het niet uitleggen, maar het forum is gewoon ons forum. De superlieve moderatoren houden het hier overzichtelijk en veilig, maar ze laten ons onszelf zijn. Het is een plek waar je kan vertellen wat je wilt zonder raar aangekeken te worden. Ik kan niet met me ouders praten, maar wel met jullie. Dit is de eerste plek waar ik geaccepteert wordt zoals ik ben. Hier zeggen ze niet dat ik raar, te austistisch of niet sociaal ben. Hier ben ik mezelf. Ik kan hier lieve dingen zeggen tegen mensen die dat nodig hebben, mensen die een positief woordje nodig hebben. Ik wil mensen helpen en dat kan ik hier. Maar mensen hier helpen mij ook. Het forum is mijn veilige haven, mijn thuis. En soms blijf ik hier weg of verwijder ik me account, maar ik kom altijd weer terug, want zonder jullie ben ik alleen. Ik heb met alle accounts bij elkaar al duizende reacties geplaatst, en dit forum heeft me nog nooit verveelt. 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 9, 2025

Yoo! Ik heb ook autisme (en ADHD zou me ook niet verbazen). Ik ben hier gekomen omdat ik tweee jaar geleden een burn-out kreeg en mijn mentale gezondheid een beetje shit is sindsdien (voornamelijk door angst en dwanghandelingen). Veel meer valt er niet over te zeggen.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 9, 2025

Hey beste lieve ​@Wolf ! Wat openhartig en goed dat je dit deelt! Altijd welkom om over je vragen te praten hoor! Je legt het heel duidelijk uit!

Mijn reden om hier te komen is hier te lezen (ik word Revi genoemd, uiteraard niet mn echte naam.

Misschien had je dat al gezien, maar ik beantwoord toch je vraag. Want ik kwam bij de Kindertelefoon doordat ik tijdens de straf die beschreven wordt in dit verhaal, een Flyer op het prikbord (aan de muur bij de hoek waar ik naar keek) zag en dat onthouden had en ergens kort na die dag gebeld. Zo is het gekomen. Ik ben trouwens blij, dat ik dat gedaan heb. Maar ook blij dat jij er bij bent gekomen! 😘 Liefs, Tover xxx

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 9, 2025

heyy, ik heb heel veel redenen eigenlijk. ik struggelde op dat moment met een vriendin die gemeen tegen me was, en ik struggelde met mijn gender enzo. later werd ik depressief, dus toen ging ik meer met jullie delen, en ik ben nu nogsteed depressief maar daardoor is erbij gekomen dat ik graag therapeut wil worden later, dus dit is ook een soort oefen plek voor me als ik het zo kan zeggen. en ik deel zelf ook nog gewoon veel hier wat ik heel fijn vind. dit is echt mijn safespace en de plaats waar ik dus soortvan mijn droom voor later kan helpen uitkomen <3 

groetjesss ​@S4GEEE 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 9, 2025

Hé Wolf, ik ben sinds kort lid van de kindertelefoon, jij reageerde op mijn 1ste topic en ik heb er uit geleert. Ik was aan het scrollen tussen jouw topics en kwam dit tegen. Ik was best hard geschokt, iemand die zo hulpvaardig is, zo lief, behulpzaam is heeft het gevoel dat ze alleen op de wereld staat, strugglet met zichzelf. Ik vond het eigenlijk bijzonder dit had ik nooit verwacht. 

Ik hoop dat ik ooit in mijn leven iemand tegenkomt als jou, die zo hulpvaardig, lief is.

liefs Anoniem2040

Dank je wel! Wat ontzettend lief van jou! Hier word ik echt heeeel grg blij van.  van al jullie reacties eigenlijk. iedereen heeft zo zo’n eigen verhaal en elk verhaal is mooi.

xx liefs Wolf 🐺

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

om het kort te zeggen. mijn vader is een lul, mijn broer is een lul en als mijn moeder eentje had gehad was ze ook een lul.

maar om het wat langer te zeggen. Ik voelde me niet goed. mijn schoolwerk ging ver achteruit. ik begreep mijzelf niet, ik begreep anderen niet. ik deed aan sh en probeerde mij in het 3e jaar van de middelbare te vermoorden. Ik struggle trouwens ook met autisme. mensen zeggen dat ik ADHD heb, maar dat heb ik niet. dat is gewoon het kind dat in mijn kindertijd nooit kind heeft mogen zijn.  Op dit moment zit ik met een open boek van godsdienst voor mijn neus en probeer ik te snappen wat Brahmanen, Kastia's, Vaisja's en Sjoedra's zijn voor een toets die ik morgen om 8.30 heb. Ik ben al erg trots op mijzelf dat ik het boek open heb gedaan, want dat is het meeste wat ik voor deze toets heb gedaan

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 9, 2025

Hoi lieve ​@Wolf  ik ben er al een flinke tijd. In het begin omdat ik smoorverliefd was, voor mijn gevoel enorm afgegaan was met haar erbij, en niet wist hoe ik daarmee moest dealen, later om mensen te helpen en toen het met mezelf een tijdje minder ging om tips en steun te krijgen en geven.  Ik vind jou een enorme aanvullende lieverd hier, en ik hoop vooral dat je ook aan de steun en adviezen hier veel zal hebben. Want dat gun ik je zeer! Je bent een fijn en lief persoon en hebt veel goeds te geven. En te krijgen hoop ik ook. 😘 Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 10, 2025

Hoi, ik wist over de kindertelefoon van school en het jeugdjournaal. En toen ging ik een keertje kijken maar voor het forum was ik nog veel te jong (groep 7, ik was 10 bijna 11 ofzo). Toen las ik wat bijzondere verhalen hier zoals dat van ​@Tover01  en ik was onder de indruk. Dus zo gauw ik 12 was meteen ingeschreven 😊 

Groetjes Tjempie xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 10, 2025

Hoi lieve ​@Wolf. Ik vind jou een enorme aanvullende lieverd hier, en ik hoop vooral dat je ook aan de steun en adviezen hier veel zal hebben. Want dat gun ik je zeer! Je bent een fijn en lief persoon en hebt veel goeds te geven. En te krijgen hoop ik ook. 😘 Groetjes liefs Tartan X 

Dank je wel lieve ​@Tartan15! Jij bent ook een prachtig persoon, van binnen en van buiten… Ookal weet ik niet hoe je d’r uitziet. Maar ik geloof dat iedereen mooi is op hun eigen manier. 

xx liefs Wolf 🐺

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 10, 2025

Hey beste lieve ​@Wolf ! Wat openhartig en goed dat je dit deelt! Altijd welkom om over je vragen te praten hoor! Je legt het heel duidelijk uit! Ik ben trouwens blij, dat ik dat gedaan heb. Maar ook blij dat jij er bij bent gekomen! 😘 Liefs, Tover xxx

Hoi lieve ​@Tover01 dank je wel voor je liever woorden. Ik ben ook blij dat jij op het forum zit. En wat een mooi verhaal was er gedeeld. Echt mooi verwoord. 

xx liefs Wolf 🐺

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 10, 2025

Heyy ​@Wolf, dat had ik niet achter je gezocht eigenlijk. Misschien kun je er een topic over aanmaken, er zijn hier genoeg lieve mensen die je sowieso steunen en willen helpen waar dat kan. Want dat verdien je. En soms blijf ik hier weg of verwijder ik me account, maar ik kom altijd weer terug, want zonder jullie ben ik alleen. Ik heb met alle accounts bij elkaar al duizende reacties geplaatst, en dit forum heeft me nog nooit verveelt. 

Dat is wel een goed idee ​@NightShadow, bedankt 🤗. En mee eens, ik denk dat veel mensen op het forum met het zelfde dealen, daarom is deze forum ook zo fijn. Als ik vragen mag… niet veroordelend ofz, maar waarom verwijder je je account soms? 

xx liefs Wolf 🐺

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 10, 2025

Heyy lieve ​@Wolf ,

Kan me je gevoel goed voorstellen hoor❤️ Heb het volgens mij niet eerder gezegd hier maar heb zelf ook autisme(een lichte vorm)...

Voor mij is de reden ook wel dat ik me vaak alleen/ anders voel en dat op dit forum minder heb en dingen kwijt kan.. En wil anderen hier ook graag helpen 😊 

Liefs ❤️

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 10, 2025

Hoi lieve ​@Wolf  wat lief hoe je voor iedereen een leuke en warme boodschap hebt! Trouwens ik zie wat je zei over het verhaal van ​@Tover01 !! 🥰 Ik kan je echt aanraden om ook het vervolg te lezen: https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele%2Dproblemen%2Den%2Dgevoelens%2D29/het%2Dbeloofde%2Dverhaal%2D80068?postid=535979#post535979

Echt indrukwekkend, het was mijn trigger om op het forum te gaan! Je bent een lieverd hoor! 😘

Groetjes Tjempie xxx

NightShadow

Hey lieve ​@Wolf ,

Dat heeft zo veel redenen. Het idee dat ik nutteloos ben, dat ik teveel ben, of dat ik gewoon tot last ben. Maar ook het gaan van veels te veel lieve mensen in 1 keer. En de verandering van de forumregels wat ik ook heel lastig vond. Ik hou niet zo van veranderingen. En soms ben ik gewoon zo down dat ik de energie niet heb voor het forum, en dan blijf ik gewoon weg. Dat soort dingen dus.

Forum|alt.badge.img

Hai wolf 

ik ben hier omdat ik mensen nodig had waaraan ik gwn alles kan uitgooien ik heb zelf meerdere traumas ( als mn eerste topic is goedgekeurt moet je m lezen) en wil ook grag mensen helpen met nare gedachten overzichzelf / traumas ik heb meerdere vrienden op de leeftijd van 11/12 die aan zelfverwonding doen ik heb erg veel stress voor school en heb angsten voor pedo/oorlog ( i know past niet bij elkaar maar zijn gwn 2 dingen lol ) 

kwa stress op school is het al in de 1e week uitgelekt dat ik bisexueel/ demigirl ben 

hou van jullie liefs iemand die je wilt helpen! <3

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 14, 2025

Eigenlijk twee redenen. Ik werd smoorverliefd op een meisje en vond het fijn hier te bespreken en begon met roken.