Vraag

Wat is het nut van het leven?

  • 19 January 2020
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey. 

Ehm zoals je waarschijnlijk al leest weet ik het even niet meer. Ik snap het nut van het leven niet. Waarom zou ik blij kunnen zijn? Of dat überhaupt  willen? Onze kutplaneet is letterlijk één klein stofje in het hele universum. En ik ben dan een nog kleiner stofje op die planeet. Wat doe ik er dan toe? Helemaal niks toch? De enige vrienden die ik heb ditchen mij at the moment. 


Ik leef gewoon voor niemand. Niks maakt toch uit? Het maakt toch niet uit dat ik er goed voor sta op school? Ik haal het einde van mijn middelbareschoolcarriëre toch niet als ik mij zo blijf voelen. Ik wil wel leven, maar het werkt gewoon niet en het voelt niet goed om te leven. Ik ben helemaal alleen. Er is niemand die me gaat kunnen helpen. 

Ik heb me niet goed gevoeld in de afgelopen 4 jaar. Als ik het gewoon meteen had beëindigd was er nu niks aan de hand. Dan zat ik nu niet te janken in deze kutnacht. Maandag begint de proefwerkweek en die ga ik denk ik niet halen. Het is gewoon zo aantrekkelijk om mezelf pijn te doen. Ik verdien die pijn want ik maak niet uit. Als ik nu dood zou gaan zouden er misschien 10 mensen een fuck geven. Die kunnen er na een paar jaar mee leven en dan is het klaar. Ben ik eindelijk weg. Hoe kunnen mensen doen alsof ze blij zijn terwijl we op zo’n kutplaneet in zo’n kutmaatschappij wonen? Ik snap het niet. Ik wil het niet snappen. Ik ga het niet snappen. Ik wil niks. Niks meer zien. 

Help?


3 reacties

Oké dus

Eigenlijk heeft het leven geen nut 

Het enige nut van het leven is volgensmij blijven leven

En als je dan toch leeft kan je er misschien beter wat goeds uithalen 

Als ik jou was zou ik gewoon doorzetten en niet te filosofisch zijn x

als je het doet kun je het niet terug draaien en als je het niet doet kun je het altijd later nog doen dus geef jezelf nog een kans en je moet niet blijven leven voor andere mensen je moet leven voor jezelf vind iets wat je leuk vind en doe dat verdiep je in iets dat je blij maakt en maak jezelf gelukkig

Heyo,

Wat het nut is van het leven, daar ben ik zelf ook nog niet achter gekomen. Ik vraag mezelf dat ook dagelijks af. Nou zie ik mezelf over 10 jaar niet meer hier, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Ik heb de laatste paar maanden wel 1 iets geleerd over het leven. En dat is dat je het allemaal zelf moet doen. Het is wat je zegt je bent een stofje, en jou taak hier is er voor te zorgen dat het stofje groeit. En de enigste die daar iets aan kan doen, of het interesseert is en kan alleen jij zijn. 

Jouw doel is om te zoeken naar de dingen waarvoor je wilt leven,  dingen die je bijvoorbeeld nog graag wilt doen, of wilt beleven. Je doel is om mensen te vinden die dezelfde interesses hebben, die je kan aanschouwen als échte vrienden. Je doel is om een levenspartner te vinden en zo het stokje uiteindelijk door te geven aan je kinderen/ kleinkinderen.

Ik ben zelf ook geen fan van school, maar ik weet dat het de enigste manier is om later wat te bereiken. Iets wat ik graag wil bereiken is om een eigen winkel te openen. Ik heb daar school helaas wel voor nodig. Je bent zelf nog maar 14/15 als ik zie op je pf. Je hebt nog zoveel tijd over om je doelen te vinden in het leven. Om school af te maken en om ooit als je daarvoor kiest een opleiding te nemen. 

Wat ik wil zeggen is dat ja je best doen op school is belangrijk, maar soms is een stapje terug doen ook helemaal niet verkeerd. Soms is dat zelfs beter. En het geeft je ook rust. Als je slim bent dan vraag je aan je mentor of je met hem/haar kan praten over je cijferlijst, en hoe je er voor staat. Ik heb dit zelf ook gedaan toen ik in de 2e van vmbo zat. Ik maakte me erg zorgen omdat ik veel 4en en 5,5 had. Een gesprek met me mentor was voor mij erg prettig en als je samen kan bespreken hoe en wat je zou kunnen doen om de cijfers omhoog te halen, dan zou dat een opluchting voor je kunnen zijn.

Het is vast en zeker nog niet te laat. Een proefwerkweek is altijd zo stressvol,  elke dag meerdere toetsen. En zolang jij goed leert en allea blijft herhalen en herhalen, dan moet dat vast goed komen. En al zal je paar onvoldoendes halen deze week, je kan altijd een herkansing doen toch? Of een beter cijfer halen bij de volgende toets.

Al jij besluit om je leven te beëindigen, dan is dat je eigen keuze. Maar ik weet dat er meer dan 10 mensen zullen zijn die jou zullen missen. Denk maar is aan je klasgenoten, je vrienden, je familie, je kennissen,  misschien heb je wel een sportvereniging waar je zit, misschien werk je  al ergens, en zo zijn er nog veel meer mensen die je zullen missen. En inderdaad na een aantal jaar verdwijnt dat langzaam bij velen,  maar je familie en beste vrienden zullen elk jaar je een stuk meer gaan missen!

Blijf praten met je ouders, vrienden,  mentor, etc. Praten is altijd de beste oplossing als je je slecht voelt. 

Sterkte!

See ya!

Spookyzx. 

Reageer