Vraag

Wat is het nut?

  • 10 March 2019
  • 4 reacties
  • 43 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wat is het nut als je alleen maar pijn voelt? Voor jaren heb ik toegekeken hoe een vriendin van me zichzelf sneed en kapot maakte. De laatste paar jaar ben ik door best veel shit stuff heen gekomen, of nou ja dat denken mensen. Het achtervolgt me nog steeds. Ik vertelde altijd tegen mezelf dat ik mezelf niet kon snijden omdat ik mijn famillie geem pijn wou doen, maar nu 3 jaar later is het dan toch mislukt. Mijn vriendin zei altijd dat het opluchte en ze heeft gelijk het voelt fijn. Ik ben nu alleen wel dieper gezakt. Van binnen is alles zwart maar van buiten glimlach ik, maar niemand schijnt te zien dat de glimlach niet echt is. Mijn vrienden denken dat ik altijd vrolijk ben. Mijn hoofd doet de laatste tijd nonstop pijn, net zoals mijn gedachtes. Wat voor nut heeft het soms nog? Van buiten lijkt het alsof alles perfect is en ik me helemaal niet slecht mag voelen omdat ik alles heb. Maar ik heb nooit echte vrienden of echte liefde gehad. Iemand tips om het toch nog even vol te houden?

4 reacties

Badge
Hey das erg rot voor je als een vriendin het aanraad en dan ga jij het ook doen maar bedenk: het leven heeft ook leuke dingen in petto, niet alleen maar shit. En jezelf kapotmaken is geen uitweg
Mijn vriendin raade het niet aan, ze deed het zelf en toen ik vroeg waarom zij ze dat het haar hielp. Ik ben niet begonnen omdat zij het heeft gezegd.

En aan alle leuke dingen lijken een shit einde te krijgen.

En het is het enigste dat helpt.

Maar bedankt dat je reageert
Hey das erg rot voor je als een vriendin het aanraad en dan ga jij het ook doen maar bedenk: het leven heeft ook leuke dingen in petto, niet alleen maar shit. En jezelf kapotmaken is geen uitweg
Hey,

Wat een vervelende situatie,

Is er misschien iemand waarmee je kan praten?
Een vriendin, je ouders, je mentor, iemand anders die vertrouwd?

Voor mij werkt het altijd om afleiding te zoeken. Muziek luisteren, sporten, zulke dingen.
Op het moment dat je het ff niet meer trekt iets gaan doen waardoor je niet na hoeft te denken.

Voor anderen lijkt het misschien alsof je leven perfect is, maar daarom hoeft het echt niet zo te zijn. Je mag ook best eerlijk zijn tegen je vrienden dat het helemaal niet zo goed gaat (hoeft natuurlijk niet)
Het kan echt opluchten om even je verhaal bij iemand kwijt te kunnen, je staat er niet alleen voor!

liefs,
Xxjee
Ik wil ze geen pijn doen met mijn pijn.

Mijn ouders zijn zegmaar vrij streng en laten me niet snel naar buiten.

Bedankt voor deze reactie het lijkt misschien alsof ik alleen comentaar geef maar het helpt echt♡
Hey,

Wat een vervelende situatie,

Is er misschien iemand waarmee je kan praten?
Een vriendin, je ouders, je mentor, iemand anders die vertrouwd?

Voor mij werkt het altijd om afleiding te zoeken. Muziek luisteren, sporten, zulke dingen.
Op het moment dat je het ff niet meer trekt iets gaan doen waardoor je niet na hoeft te denken.

Voor anderen lijkt het misschien alsof je leven perfect is, maar daarom hoeft het echt niet zo te zijn. Je mag ook best eerlijk zijn tegen je vrienden dat het helemaal niet zo goed gaat (hoeft natuurlijk niet)
Het kan echt opluchten om even je verhaal bij iemand kwijt te kunnen, je staat er niet alleen voor!

liefs,
Xxjee

Reageer