Wat is handig om te doen?

  • 18 August 2020
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Badge

HeyHallo Met mij!

Ik heb jullie advies nodig!

Ik ben altijd hetero geweest, alleen voel ik me meer panseksueel dus wil ik mijn Gevoel achterna gaan. Ik vind het al moeilijk om het hier in te vertellen, omdat ik me der best wel voor schaam (Idk why)

Ik heb het een vriend verteld en 2 vriendinnen. Alleen ik wil het mijn ouders vertellen, Ik heb nu gedaan dat ik de vlag getekend heb met een briefje dr bij en op mijn whiteboard opgehangen. en in de hoop dat ze het gaan zien, Maar wrs kunnen ze het niet zien.

Ik kan het hun wel vertellen, Alleen ben bang voor hun reactie, of dat ze het niet gaan apcepteren..

Weet iemand miss wat ik kan doen of die hetzelfde heeft??

 

Groetjess!


2 reacties

Hey!

Wat fijn dat je voor jezelf wat te weten bent gekomen wat je geaardheid is en je er nu mee uit de kast wil komen voor je ouders, dat is heel moedig!

Het is iets om je helemaal niet voor te schamen, ondanks dat de term panseksualiteit niet heel bekend is, identificeren toch heel wat mensen zich ermee (ik kan ervan meespreken). Ook komen steeds meer mensen hiervoor uit, ook bekende mensen. Misschien kun je je ouders eens vertellen dat een bepaald persoon panseksueel is, en daarmee hun reactie al wat peilen, of desnoods uitleggen wat het betekent.

Je idee met het vlagje lijkt me heel goed gevonden! Het is echter wel zo dat de meeste mensen die niet bezig zijn met de LGBTQ+ gemeenschap de individuele vlaggen, bijvoorbeeld die van panseksualiteit niet gaan kennen, of herkennen. Misschien kun je er nog een regenboogvlag naast hangen?

Er bestaan op youtube ook heel fijne liedjes die je helpen met een coming out. Je kunt ze gewoon laten afspelen, doorsturen, zelf zingen,… Ik geef je enkele links mee:

“A coming out song-pansexual version”- https://www.youtube.com/watch?v=7sDk-yX0XGQ

“I’m pansexual” - https://www.youtube.com/watch?v=rvwQVqMGmK4

 

Met de zoekterm “pansexual song” op youtube kun je er ook nog wat meer vinden (en eerlijk, ze zijn ook gewoon leuk om naar te luisteren ;-) ).

 

Probeer er vooral voor te gaan, en niet teveel te piekeren over hun reactie, je kunt het ook met hetgeen van de beroemde persoon op voorhand eens testen, om te kijken hoe ze erin staan.

P.s. Klein dingetje, je wordt niet plots een bepaalde geaardheid, wat dus wilt zeggen dat je indien je pan bent je ook zo geboren bent. Misschien wist je dit op voorhand niet, en dacht je dus dat je hetero was, maar je was geen hetero om dan panseksueel te worden. 

Succes!

Groetjes, Lot

Badge

 
(onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Hallo Lot!!

 

Bedankt voor je reactie!

Panseksueel is idd niet heel bekend

Ik ga als ik er klaar voor ben en ze het nog niet gelezen hebben dat briefje geven met dat vlaggetje, en in de hoop dat ze het gaan begrijpen en die liedjes kan im idd ook dodn!!

Bedankt!

Heb je nog meer tips ofzo?

 

Groetjess is

Reageer