Vraag

wat is er na de dood

  • 2 August 2020
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Elke dag denk ik aan de dood bang word ik er van vanmiddag hat ik stenlie mes vast en dacht aan zelfmoore rendem ik zou het nooit doen is geen oplossing en ben bezig om me aanrandings verleden te verwerken al 3 jaar bezig mee. Maar ben erg bang voor de dood dus zou nooi5 doen (Maar is er leven naar de dood wat denken jullie hoor graag jullie mening en als het kan waarom je het denkt


4 reacties

Als je zit met zelfmoordgevoelens zou ik je adviseren om eens te chatten of bellen met 113. Je kunt hier ook eens over praten met je ouders, broers/zussen/andere famleden, vrienden, mentor, huisarts of een medewerker van de kindertelefoon.

Wat naar dat je in het verleden bent aangerand. Kan je hier met mensen over praten, dat helpt om het te verwerken, of heb je zelfs proffesionele hulp (gekregen)?

Goed dat je zelf ook inziet dat zelfdoding niet de juiste oplossing is. Hoe ver het ook lijkt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel.

 

Nu even terug naar  je vraag, daar is eigen geen antwoord op omdat niemand het weet.

Ik ben zelf Christelijk dus ik geloof in het bestaan van een hemel. Maar dit is voor iedereen weer anders.

 

Sterkte met alles,

Groetjes:kissing_heart:

Heyo,

Wat vervelend dat je last hebt van die gedachten. Zoals Lisa al vertelde kan het helpen om te praten met 113, maar hier op de Kindertelefoon is dat ook mogelijk. Soms is het gewoon al fijn om met iemand te kunnen praten zonder dat deze gedachten bij je afspelen.

Ik geloof eigenlijk niet in een hemel of hel na de dood, maar ik ben dan ook nief christelijk. Ik vond altijd reïncarnatie wel een mooie gedachte.  Dat je dus opnieuw wordt geboren ergens anders en dus opnieuw je leven kan starten. 

Maar misschien zijn we al in een plek en moeten we juist wachten tot we weer terug mogen keren. 

See ya!

Spookyzx.

Hey meisjegeheimpje

 

Wat lastig dat je met deze gedachten zit :confused:  Zoals hierboven al aangegeven werd kan je terecht bij 113, en bij de Kindertelefoon, zowel op het forum als bij de bel- en chatlijn. In ieder geval goed van je, dat je dit topic aangemaakt hebt. Hopelijk kan je, zoals xLisa voorstelde, ook bij iemand uit je omgeving terecht. 

 

Ik geloof erin dat, wanneer je sterft, je naar een soort “niemandsland” gaat. Daar blijf je even, en dan reïncarneer je. Word je dus herboren. 

 

Zelf was ik vroeger ook bang van de dood, maar nu niet meer. Ik heb er vrede mee genomen. Ook helpt de gedachte dat mensen al eeuwen en eeuwen sterven, en dat dat nu eenmaal gewoon bij het leven hoort. 

 

Gr. Kenshin

Hey meisjegeheimpje

 

Wat lastig dat je met deze gedachten zit :confused:  Zoals hierboven al aangegeven werd kan je terecht bij 113, en bij de Kindertelefoon, zowel op het forum als bij de bel- en chatlijn. In ieder geval goed van je, dat je dit topic aangemaakt hebt. Hopelijk kan je, zoals xLisa voorstelde, ook bij iemand uit je omgeving terecht. 

 

Ik geloof erin dat, wanneer je sterft, je naar een soort “niemandsland” gaat. Daar blijf je even, en dan reïncarneer je. Word je dus herboren. 

 

Zelf was ik vroeger ook bang van de dood, maar nu niet meer. Ik heb er vrede mee genomen. Ook helpt de gedachte dat mensen al eeuwen en eeuwen sterven, en dat dat nu eenmaal gewoon bij het leven hoort. 

 

Gr. Kenshin

Ik lig weer wakker het helpt niet 😢

Reageer