Vraag

wat is er met mij?

  • 3 June 2022
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik weet niet wat ik heb maar ik voel me alsof ik iets in me heb wat anderen niet hebben een kracht of een gevoel. Ik wil het ontdekken maar ik ben snel bang voor alles en kleine dingen kunnen mij diep raken.

Ik las laatst het hello Kitty murder verhaal met afbeeldingen en ik had echt rillingen en ik was echt heel erg bang ik durfde niet eens mijn knuffels meer aan te raken (niet lezen als je heel gevoelig bent voor moord enzo. Heb ik dus wel gedaan, (heel dom), ik raad je het echt af. Het enige wat ik kan zeggen is dat er iemand is vermoord omdat er geld was gestolen en toen is ze vermoord en in een hello Kitty knuffel gestopt meer zeg ik niet, en kijk geen afbeeldingen aub vooral niet savonds wat ik wel deed.

Ik ben echt snel bang voor dat soort dingen. Maar ik vind bijvoorbeeld soms bloed verhalen ook heel leuk maar als het te echt is vind ik het niet meer leuk en krijg ik knopen in mijn maag.

Ten 2e of derde ik denk dat ik hoogsensitief ben. Als ik thuis kom en mijn moeder doet ook maar een heel klein beetje anders, maak ik me meteen druk en vraag ik me meteen af wat ik heb gedaan.
Ook zie ik heel snel wanneer mensen liegen ik kan enorm goed in iemands ogen kijken en zien of hij of zij liegt of iets denkt. Ook ben ik altijd erg bang dat mensen mij pijn gaan doen of mensen mij opeens niet meer morgen.

Als ik echt heel erg bang ben als er iets gaat komen schok ik soms zelf ook en dan trilt mijn been heel erg (maar dat heb ik altijd al) en als iemand zegt dat diegene even met mij wil praten krijg ik spontane paniek en angst en kijk ik om me heen frummel ik met mijn vingers en krijg ik het benauwd.
Ik kan zelf wel enorm goed liegen maar ik zie het altijd bij mensen. Ook huil ik best snel om kleine dingen. En ben ik vaak bang om stappen te zetten naar een praatje met iemand of wat meer contact. Pas als ik iemand goed ken durf ik diegene te vertrouwen en meer energiek te zijn in het bijzijn van diegene.

Ook ben ik vaak snel uitgeput en moe door alles er gaat altijd zoveel door mijn hoofd als anderen een bal met drie gaten op hun hoofd hebben heb ik een heel vergiet op mijn hoofd en ben ik snel overprikkeld. Op het ene moment ben ik stil en ben ik erg gestrest en gefocust hoe ik doe en op het andere moment denk ik i dont five a f***k en denk ik over niks na en verwacht ik altijd dat alles goed komt.

Weet iemand wat voor symptomen dit zijn? Ik ben niet echt deppresief of iets want ik lach echt veel maar ik heb gwn even wat tips nodig! Alvast bedankt!

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v forumregel 16: houdde tekst van je bericht leesbaar.


5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Iemand? Pls

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @S_is_anoniem ,

Wat goed dat je je verhaal deelt! We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 3
Badge +1

Wow! Ik heb echt prc hetzelfde de laatste tijd, behalve qua bang worden voor verhalen enzo. 

Als iemand zich anders gedraagt op een slechte manier ofzo dan ga ik me gelijk zorgen maken, en als iemand zegt dat hij met me wilt praten word ik helemaal zenuwachtig en krijg ik een brok in me keel.

Ik denk dat jij in ieder geval een hoog sensitief persoon bent. Dan voel je alles veel dieper dan bij anderen. Dat kan leuk zijn, maar het kan ook heel naar voelen.

Maar ik denk dat je ook iets met angst hebt. Ik heb dat ook, vooral als het om mensen gaat. Ik weet nie prc waarom, maar miss kun je erover praten.

 

Reputatie 3
Badge +3

@Frikandelletje 

Misschien is het anxiety?  Of Panic Attacks

Reputatie 3
Badge +1

@S_is_anoniem 

Misschien is het iets van een licht angststoornis of iets daar in de buurt. Zelf had ik echt een angststoornis, maar toen durfde ik niet eens met iemand buiten mijn gezin te praten of überhaupt naar buiten te gaan.. Dus ja iets van anxiety miss? 
Ik zou er in ieder geval over praten met een volwassene die je vertrouwt, want dat heeft mij echt superrr geholpen… Ik durf het nu alleen ook niet helemaal dus ik snap wel als jij het ook nie durft 😅

Reageer