Vraag

wat is er met mij

  • 3 October 2018
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee, ik ben 13 jaar en doe Gymnasium. ik heb altijd al een “perfect” leventje gehad, aardige ouders, goede cijfers, redelijke vrienden enzv. maar ik heb de laatste tijd dat ik soms in huilen uitbarst, omdat bijvoorbeeld een jongen mij lelijk heeft genoemd. steeds om de kleine dingen. ik voel me erg somber, en heb nog niet echt het level van “ik moet nu met mijn ouders praten” bereikt. ik snap soms ook echt het leven niet meer, het is zo zinloos, denk ik dan. ook heb ik echt geen zin meer om te leren en haal allemaal zevens (normaal 9ens). heeft iemand een idee wat er met mij aan de hand is? en hoe ik weer zin in het leven kan krijgen

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Misschien zit je even in een zogenoemd dipje. Ik weet niet wat er met je aan de hand is, maar op deze pagina zul je ongetwijfeld tips vinden om 'weer zin in het leven te krijgen'. Je kunt ook altijd een bezoekje aan de huisarts brengen als je denkt dat het meer dan een dipje is, of als je graag hulp hierbij zou willen hebben.

EDIT:
Ik zie nu dat je 6 maanden geleden ook al in een 'dipje' zat. Mocht dit al 6 maanden spelen zou het niet gek zijn om de huisarts een bezoekje te brengen.
Ik snap heel goed hoe jij je voelt ik heb dat al een heele tijd😁

Boven gegeven tips zijn idd handig 👍🏻

Bij mij werkte het wel door er achter te komen wat het precies uitlokt dus bv ik hat huilbuien bij wis huiswerk rekkenen huiswerk en als ik heel moe was. Ik denk al een heele tijd dat ik discalculy heb (heb ook dislexie en dat hangt nogal samen) en ik ga proberen mij te laaten testen...

Dus probeer uitzoeken wat het dus precies is maar het kunnen meerderen dingen zijn in dat geval is je emmer vol en je gevoelens loopen over. je weet dan niet precies wat het is of iets hele kleins, dat kleine dingetje is dan net dat beetje die de emmer laat overlopen.

Herts luisteren werkt erg goed. Zoek dan op herts voor stress of verdriet of gevoeligheid (het kan even duuren voordat je er een vind die je fijn vind maar je merkt meteen welke je weer rustig maakt en welke niet)

Ik hoop dat dit ene beetje helpt. En. Met je ouders praaten is ook belangrijk zij snappen je vast het best❤️ suc6👍🏻

Reageer