Vraag

wat is er met me?

  • 20 July 2021
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje van 12 en ik merk dat ik me niet zo vrolijk voel. Ik zit sws altijd op mn telefoon en ik heb bijna nooit zin om met mijn vrienden af te spreken. Het liefst lig ik de hele dag in bed met mijn telefoon. Ik bijt vaak mijn lippen kapot en ik heb daar last van want het ziet er niet mooi uit. Het zelfde is met mijn nagels en het vel daar omheen. Op mijn eigen eindfeestje werd me alles te veel en liep ik weg en heb ik een uur in de keuken op de grond gelegen ik had nergens zin meer in. Ik heb ook geen motivatie om mijn tanden te poetsen. Mijn vriendje had het uitgemaakt en gelukkig zijn we nog vriendin maar ik mis hem wel. Ik voelde echt iets bij hem iets wat ik nog nooit eerder had gevoeld. Ik werd zenuwachtig en blij als ik met hem praatte we appte elke avond en dat vond ik zo fijn maar hij had het uitgemaakt en ik ben nogsteeds verdrietig daarover. Ik mis hem echt! Ik zie dat mijn beste vriendin en ex veel met elkaar omgaan en naast elkaar zitten en liggen (mijn vriendin fixt hem heel erg) ik vind dat erg moeilijk. Als hij me appt ben ik zo blij maar helaas gebeurd dat niet vaak meer. Ik ga gelukkig naar de brugklas en maak ik nieuwe vrienden. Ik voel me alleen niet blij en ik weet niet wat er met me is.


4 reacties

Badge

Hey,

 

Wat vervelend dat je je zo voelt! Zoals het er nu naar uit ziet lijkt het alsof je depressief bent, ik weet dat dat als een stempel klinkt en ik snap dat je het niet fijn vind als er zo naar je gekeken word, maar het is belangrijk dat je er goed over praat met je ouders, vrienden, een psycholoog of met je mentor/docenten. Probeer iemand te zoeken die je in vertrouwen kan helpen.

 

Weet in ieder geval dat het altijd weer goed komt, je zegt zelf al dat je naar de brugklas gaat, en ik vond dat ook erg spannend. Opeens alles achterlaten wat je hebt opgebouwd, maar je maakt al snel nieuwe vrienden.  
 

Wat je ex betreft, liefde moet van beide kanten komen. Je kan hem natuurlijk niet dwingen om jou leuk te vinden. Ik snap wel dat het moeilijk is om dat gevoel weg te drukken, probeer hem als een goede vriend te zien in plaats van als je voormalige vriendje. 
 

Ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben, heel veel succes!!

Reputatie 1
Badge

Hey

Deze gevoelens zijn super vervelend ik ben geen gevoelens exper maar mijn tip is ga eens met je ouders er over praten of een vertrouwingspersoon en misschien helpt een psycholoog. 
ik hoop dat je zo snel mogelijk van deze gevoelens af komt.

Badge

Beste 12 jarige meid,

Als ik zo je verhaal lees komt de volgende vraag meteen op in mijn hoofd:

'Was je al (zoals je het zelf noemt) "ongemotiveerd" voordat je relatie uitging, toen je voelde dat het bijna uitging of pas daarna?'

Voor nu ga ik ervan uit dat richting het einde of daarna het antwoord is op de vraag. Mocht het niet zo zijn mag je dat uiteraard zeggen :)

Kinderen leren rond jouw leeftijd of net daarvoor voor het eerst het gevoel liefde kennen. Liefde is voor veel kinderen een zeer moeilijk te begrijpen gevoel: het is er, dan is het er even niet en dan als iets uitgaat is het er zoveel dat het niet lekker zit. Dit gevoel ga je over de komende jaren echt leren begrijpen en moet je eigenlijk nog niet willen begrijpen ook al is dat wel aantrekkelijk. Het gevoel kan er namelijk voor zorgen dat je je voelt zoals hoe je je nu voelt en door te zien wat er om je heen gebeurt met je vriendin maakt dat het niet makkelijker.

Wat ik nu ga zeggen klinkt dom maar is wel zo: wat tijd is alles wat je nodig hebt. Tijd om na te denken of je echt met die jongen de rest van je leven had willen doorbrengen, tijd om te verwerken dat het nu nog niet hoeft.

Je hebt zelf al goed door dat je last hebt van de dingen die je doet en dat is het belangrijkst, alleen dan als je wilt kan je die veranderen. Schrijf bijvoorbeeld eens op wat je nu echt eens zou willen doen met je vriendinnen en kijk of je dat kan gaan afspreken of je er nu wel of geen zin in hebt. Focus je dan ook volledig op het moment en denk even aan niks anders. Dat zijn de tips die ik je kan proberen mee te geven.

Het is iets wat alleen jij kan veranderen, praten met vriendinnen kan hierbij uiteraard ook helpen maar jij zal de stappen moeten maken. Ik weet dat je dat kan aangezien je ook weet wat je niet wilt laten zien van jezelf :)

Met vriendelijke groet,

Kevin.

Badge

Bedankt voor je reactie! Ik voelde me voor ik met hem had niet heel goed en het werd steeds slechter. Toen ik met hem kreeg ging het weer beter. Nu is het uit en is het weer slecht. Ik was altijd bezig met mijn vriendin die depressief was en haarzelf sneed. Ik heb daardoor veel met mijn juf gesproken en gelukkig gaat het nu goed met haar. Ik heb ook over mijn problemen gepraat met haar waarvan ze zei dat ik daar last van zou kregen als ik groter ben, maar dat heb ik genegeerd.

Reageer