Vraag

Wat is depressie?

  • 31 March 2022
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy,

Mijn vriendin heeft een depressie en ik wil haar helpen. Ze snijd zichzelf ook en ik weet niet wat ik moet doen. Ze heeft al wel professionele hulp maar ik wil weten wat ik daarnaast kan doen en of ik iets moet doen. Ik begrijp niet helemaal hoe mensen met een depressie denken en hoe ik kan helpen. Dus zijn er mensen die een depressie hebben gehad of hebben en het me misschien kunnen uitleggen. Moet ik bij haar blijven? Of met rust laten? Moet ik het er met haar over hebben? Of moet ik haar afleiden?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

xxxx anoniem


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Super lief dat je haar wilt helpen! 
let wel op dat je je niet verantwoordelijk voor haar gaat voelen, niks is jouw schuld en als zij besluit bepaalde dingen te doen is dat volledig haar keuze. Je moet gewoon begrip tonen, maar er niet te veel over praten. Misschien kun je juist wat leuke dingen doen om haar af te leiden. Gewoon een ‘normale’ vriend zijn zoals je was voordat je wist dat ze dat had is helemaal goed. Je moet haar laten weten dat je er altijd voor haar zult zijn. 
je bent echt super lief!!

groetjes,

kwakend1tje

Badge

Heyy ik heb in een depressie gezeten. Als ik jou was zou ik laten weten datje der bent voor der en dat je haar niet erover oordeelt. Praat niet te veel der over maar als ze wil dan moet je haar laten weten dat je der bent voor  der

Badge

heyyyy,

echt super aardig dat je er voor je vriendin bent!!! ik heb zelf een depressie gehad, en uit ervaring weet ik dat iedereen anders is. een ding dat je zowieso kunt doen is er voor haar zijn, en dat ook kenbaar maken. maar misschien helpt het ook om haar te vragen wat zij van jou nodig heeft.

 

Reputatie 5
Badge +1

Heeyy!

Wat vervelend dat je vriendin depressie heeft! Ik denk dat het goed is dat je met haar omgaat. Als je depressie hebt denk je vooral dat jijzelf niks waard bent en vaak heb je dan ook heel veel onzekerheden. Niet iedereen snijdt, maar als zij dat doet zou ik haar zéker helpen. Ik zou zeggen, laat haar zien dat je van haar houdt en dat ze het waard is! Als dit niet helpt en ze nog steeds blijft snijden en depressief is, zou ik wel zorgen dat ze naar een psycholoog gaat. Ik hoop dat de depressie snel overgaat. Heel lief dat je haar wilt helpen! Probeer je trouwens niet te verantwoordelijk te voelen voor haar. Als ze niet zou willen dat jij helpt met de dingen die ik heb benoemd, moet je even vragen wat ze dan wél nodig heeft. Aan het antwoord ‘niets’ heb je dan niet zo veel, want ze heeft duidelijk wel hulp nodig. Ik wens je veel succes, klavertje naar jou en je vriendin! 🍀 

Gr. anoniem <3

Reageer