wat heeft het nog voor zin

  • 5 January 2020
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit al zo'n jaar of 3 ½ niet zo lekker in mijn vel. Ik zou het kort beschrijven in de eerste werd er veel achter mijn rug om gepraat, ik trok het mij erg aan en zit sinds toen niet zo lekker in mijn vel. Het ging van kwaad naar erger en na een jaar heb ik zelf een depressie geconstateerd na 3 maanden mezelf te haten en soms letterlijk huilend met een mes te zitten en denken ik maak er een einde aan gebeurde het ongelofelijke ik begon me beter te voelen ik wist dat ik van de havo naar vmbo zou zakken en dit vond ik jammer maar ik dacht misschien brengt het ergens rust mee.

Ik ging naar een nieuwe school waar ik werd gepest ik zat in de derde en mijn ouders wilde mij abvsoluut niet weer naar een andere school overplaatsen. "die twee jaar op de havo heb je ook overleefd” niet wetende dat het zo slecht met mij ging. Na 8 maanden was het rustig in de klas maar in de 4de zou ik een nieuwe klas krijgen. Ik zit nu in de 4de en in die 4 jaar tijd is dit de slechtste klas ooit ik heb bij de mentor aangegeven dat de kinderen mij en nog een paar andere pesten maar hij zegt dat het wel mee valt dat ik over 5 maanden examen doe. Ik loop bij 2 huisartsen, in het ziekenhuis en bij 2 fysio's maar het helpt niet ik voel me met de dag slechter en ik denk soms echt wat heeft het nog voor zin. Ik heb super veel stress van school dat zich onder andere uit in lichamelijke klachten bovenop de depressie die niet kunnen worden aangeduid door de dokters.

Geen praktijk/psygoloog wil me hebben en ik weet het echt niet meer. Als ik denk aan die 5 maanden school denk ik er aan dat ik gelijk daarna moet werken van mijn ouders. Ik voel me zo uitgeput en niet gewaardeerd ik zit elke dag uren te huilen en piekeren, ik slaap slecht eet slecht en beschadig mijzelf (tot op zekere hoogte ik zet mijn nagels of een schaar ik mijn huid maar omdat ik zo vaak naar dokters moet durf ik niet te snijden en zijn de nagelafdrukken etc. na een nacht slapen al bijna niet meer te zien al bloed het soms wel). Ik voel me alleen heb het vaak koud en beeld me een gezin in waar ik voor kan zorgen en die zich altijd gelukkig voelen wat ik er ook voor moet doen. In mijn dromen als ik al slaap worden deze dierbaren doodgeschoten en word ik mishandeld terwijl slapen ook het enige medicijn is want energie heb ik niet meer. Dinsdag begint de school voor mij weer en volgende week heb ik toetsweek maar dat zie ik echt niet zitten.

Soms denk ik kan ik er niet gewoon beter een einde aan maken terwijl ik ook de kracht heb om door te gaan, als fouten maken je sterker maakt, waarom zouden wij mental health fighters dan opgeven inplaats van de wereld te verbeteren want het ligt niet aan ons toch waarom willen die therapeuten mij veranderen inplaats van iets te doen aan de situatie terwijl het daar aan ligt. Maar dan denk ik weer het ligt wel aan mij waarom zou ik er eigenlijk nog om geven als ik dood ben zie ik het verdriet om me heen toch niet meer.


8 reacties

het spijt me heel erg en ik vind het echt rot voor je. maak er alsjeblief geen einde aan. ik snap dat je een grote struggle op school hebt op dit moment. van je ouders moet je blijven doorgaan terwijl jij uitgeput bent en ik denk dat jij geen zin hebt nog een jaar op die school. dus misschien kun je vragen als je thuis les kunt krijgen. in principe kun je alles zelf doen en alles op je eigen tempo en je haalt dan gewoon je diploma. je hebt geen last mee van je klasgenoten. en als je je diploma hebt en het gaat nog steeds slecht kun je er nog altijd voor kiezen om een tussen jaar te nemen maar ik zou als ik jou was me wel opgeven voor een aantal scholen. succes

 

Badge +2

Hoi @PizzaHawaii

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon
 

Dat probeer ik al 4 dagen maar het is steeds heel druk in de chat :disappointed_relieved:

Ooh het is gelukt ik ben nu aan het chatten

En heeft het je een beetje geholpen?

Het is fijn om er over te praten maar ik mag nog steeds geen andere psycholoog/fysiotherapeut (ik heb dus totaal geen klik met die man en voor me niet op mijn gemak) mijn moeder zei eerst je gaat er 3 keer heen en dan kiezen we of je blijft of niet maar nu ik een oefening heb geweigerd omdat ik niet wilde dat hij aan me zat is ze boos en moet ik bij die man blijven

Hai, 

Ik lees dat je het erg moeilijk hebt. En hoe moeilijk het ook lijkt, is het misschien een idee om je ouders de ernst van de situatie te vertellen. Als zij niet snappen hoe moeilijk het voor je is, is het ook moeilijk je goed te steunen. En van je school, is het misschien niet een idee om te kijken met de directie of je naar een andere klas kan binnen de school van hetzelfde niveau. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar docenten kunnen vaak goed inschatten hoe fijn een klas is. Zo zou je geen lessen en zo missen maar wel andere klasgenoten hebben. Nogmaals ik weet niet of dit mogelijk is, maar het is het proberen waard.

Xx me.

Inmiddels gaat het al een beetje beter met mij deze week school ging goed en heb morgen maar weinig lesuren. Wel moet ik morgen weer naar mijn therapeut waar ik echt geen zin in heb want ik heb het gevoel dat hij mij mijn depressie meer inpraat dan uit mij praat ik heb dit besproken met mijn ouders en na 4 dagen stemmen ze redelijk toe ik ga morgen met mijn vader naar de therapie zodat mijn ouders zelf kunnen zien dat het niet klikt en dat hij duidelijk de verkeerde dingen zegt en doet. Momenteel zou ik beter zonder therapie dan met deze therapie kunnen leven. We gaan wel op zoek naar andere maar ze zijn bang voor de reactie van deze therapeut omdat ik zijn behandeling zogeheten weiger zijn ze bang dat hij medicijnen en/of opname voor gaat schrijven terwijl de situatie niet zo heftig is naar mijn inzicht.

Reageer