Skip to main content

ik ben echt abnormaal chaotisch. ik heb het mijn hele leven al, maar de afgelopen weken word het steeds meer. ook heb ik steeds vaker hoofdpijn, of door mezelf, of door dingen die gebeurt zijn die dag.

zelf ben ik al wel aan het zoeken geweest over wat ik heb. het komt eigenlijk heeel sterk overeen met de symptomen van ADD. nou weet ik zelf bijna zeker dat ik dat heb. (en NEE ik vertrouw niet blind op sites ik heb al meer onderzoek gedaan) maar hoe ga ik dit tegen mijn ouders zeggen???

plz help

bye

Hey @lieke000,

Het zou best kunnen dat je ADD hebt, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Wij kunnen geen diagnose maken dus als je dat wil zoek dan een psycholoog op.

Ik denk eerlijk gezegd dat je ouders er niet raar van op zullen kijken. Zij kennen jou natuurlijk ook heel goed en weten dat je zo chaotisch bent en misschien andere symptomen hebt van ADD. Vertel ze dat je misschien een diagnose wil hebben. Zodat je er beter om kan gaan omdat je denkt dat je het hebt. Wat je ook zou kunnen doen is een brief schrijven aan je ouders waarin je het uitlegt als je dat minder spannend vind.

Veel succes

Groetjes NV


Hey,

Ik zit in de zelfde situatie! Mn ouders zagen ook dat de symptomen met mij overeen kwamen.

Ik ben altijd zo erg druk in mn hoofd ik wordt er echt gek van, maar van buiten ben ik chill. Maar van binnen, omg, zo druk echt nonstop XD

Mischien kun je ze vertellen dat je moeite hebt en dat je denkt dat je mischien add hebt. En dat je graag hulp er voor zou willen krijgen! Misschien kun je dan een professional gaan zien, die je hopelijk verder kan helpen!

Ik hoop dat je er achter komt waarom je zo deuk bent, en hopelijk wat meer duidelijkheid kan krijgen! :)

-een andere (waarschijnlijk) add'er

:) 


Reageer