Vraag

wat gebeurt er na de dood

  • 25 April 2023
  • 9 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

ik geloof wel, maar ik zit er soms wel mee. wat gebeurt er nou eigenlijk na de dood? ik weet dat ik geloof in dat ik naar de hemel ga. maar ik weet het gewoon allemaal niet zeker. ik zit er al dagen mee. wat gebeurt er na de dood? weten jullie daar iets over? reageer dan hieronder pls. liefs anoniememeid12 😍


9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Helaas weet niemand dat. Dus wij kunnen jou daar geen  1 antwoord op geven. Sommige mensen geloven dat je naar de hemel gaat en anderen geloven dat er op een dag van het jaar alle doden herdacht worden. Maar er zijn ook mensen die denken dat je terug komt op de aarde. En er zijn ook mensen die niet geloven en die gewoon aan die mensen denken. 

 

Zolang je maar aan diegene blijft denken ;)

Reputatie 2
Badge +1

Helaas weet niemand dat. Dus wij kunnen jou daar geen  1 antwoord op geven. Sommige mensen geloven dat je naar de hemel gaat en anderen geloven dat er op een dag van het jaar alle doden herdacht worden. Maar er zijn ook mensen die denken dat je terug komt op de aarde. En er zijn ook mensen die niet geloven en die gewoon aan die mensen denken. 

 

Zolang je maar aan diegene blijft denken ;)

dankje ik snap het wel dat niemand dat weet daarom pieker ik er juist over

Reputatie 2
Badge +1

Helaas weet niemand dat. Dus wij kunnen jou daar geen  1 antwoord op geven. Sommige mensen geloven dat je naar de hemel gaat en anderen geloven dat er op een dag van het jaar alle doden herdacht worden. Maar er zijn ook mensen die denken dat je terug komt op de aarde. En er zijn ook mensen die niet geloven en die gewoon aan die mensen denken. 

 

Zolang je maar aan diegene blijft denken ;)

😍 dankjewel voor je reactie ❤

Reputatie 7
Badge +17

 En er zijn ook mensen die niet geloven en die gewoon aan die mensen denken.

Zoals ik dus. Ik geloof niet een een hemel, hel, afterlife of wat dan ook. Probeer je maar eens voor te stellen hoe het was voor je geboren werd. Niets dus. Ook niks om bang voor te zijn. Ik vind het juist een prettig idee dat het hierna gewoon klaar is. Ik zit niet echt op een eeuwig leven in de hemel te wachten. Je leeft verder in de herinnering van anderen. Dat vind ik goed genoeg.

 

Zelf ben ik gelovig en geloof ik dat je na de dood naar de hemel gaat, maar ik snap wel dat je er over nadenkt. Ik denk dat je nergens bang voor hoeft te zijn en dat het niet zo is dat er echt een hel bestaat. Je zegt dat je ook gelovig bent, probeer daar dan aan vast te houden… want je kunt de hemel in je eigen gedachten zo mooi maken als je zelf wilt.

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben zelf niet echt gelovig. En ben dan ook van mening dat het na het leven, hier op aarde ook gewoon ‘klaar’ is. en dat er voor de rest niks gebeurd…

 

maar jij moet voor jezelf uitvinden wat jij wilt geloven (of niet) en alles is goed…

 

Maar het is niet iets waar je te veel over moet gaan nadenken. Je kan er namelijk niet ‘echt’ antwoord op krijgen… er is tenslotte niemand die je kan vertellen wat er gebeurt, na de dood…

 

 

Mij_Niet_Gezien 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Alles word zwart, je gehoorte gaat als laatst. En dan eindigt alles. Zwart. Pikdonker. Als klein kind (kleuter misschien iets ouder) geloofde ik dat je favoriete nummer voor altijd speelde terwijl je toekeek op je familie wat op zich wel leuk zou zijn... voor 2 uur. 

 

Maar nu later, met meer geavanceerde brein functies.

Het word zwart. Pik zwart. En dan alles gaat. Je gedachtes. Je geheugen. Jou personaliteit.

Maar. Je zal altijd ergens in iemands achterhoofd blijven. Totdat iedereen die jij kent is overleden, of jou is vergeten omdat jij niet veel betekende in zijn of haar leven. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anoniememeid12,

 

ik geloof ook niet dat er iets is en er is ook nog nooit iemand met een video terug gekomen dat we weten wat er is.

Sinds papa en mama en mijn hondje dood zijn maak ik mezelf wijs dat ze samen en gelukkig zijn met elkaar en dat ze op mij wachten als het zover is…..

Dat maakt het een beetje dragelijker omdat ik ze hier moet missen.

Ik ga vaak naar hun graf ook al weet ik dat daar niet veel te 'halen’ is, maar het is wel de plek om zo dicht mogelijk bij dat wat ik ‘kende’ te zijn, hun lichamen, ook al weet ik dat die niet meer intact zijn..

Soms denk of beeld ik me in dat ik een teken krijg. Ik heb 2 vlinders met lampjes (van de Action)  op hun graf gezet en die veranderen de hele tijd van kleur en ik heb al best vaak (meer dan de toevalskans) gehad dat die synchroon in kleur liepen. Ik heb het eens gemeten en dat gebeurt ongeveer 1 x per 45 minuten en het loopt dan synchroon (min of meer) voor 1-2 minuten. Het lampje van mama wisselt iets sneller in kleur dan die van papa.

Als ze synchroon gaan als ik er kom, dan vind ik het een 'wonder’ en als ze een keertje niet synchroon lopen, ben ik niet verbaasd.

Je kunt ook zeggen dat ik mezelf voor de gek houd, maar laat mij maar. Dat weet ik ook wel, maar het voelt fijner om te denken dat het een teken is van papa en mama….

Ik vind het mooi….dus doe dat wat goed voelt, denk ik dan...je doet er niemand kwaad mee…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 4
Badge +1

@MickeyMouse 
Zoals ik het zo zie geloof je toch in meer dan je vermoed. Ongeacht in wat je geloofd, je dierbaren zullen altijd een speciaal plekje hebben in je hart. Niets is raar, zolang je het maar zelf uitzoekt en goed vind.

 

Liefs

Reageer