Skip to main content

hoiii,

LEES DIT ALSJEBLIEFT!!!

Ik ben een meisje van 13 echt zo'n irritante puber. Ik heb hulp, tips nodig. 

ik ben depressief, ik SNEED ( dus doe het niet meer) mezelf. Ik heb zelfmoordpogingen gedaan etc. 

Iedereen heeft emoties, ik ook. Alleen soms bestaan ze niet. Ik weet niet wat ik voel... dat is echt heel vervelend btw. Als ik verdriet heb zet ik het om in boosheid. Iedereen thuis probeert me te helpen ofzo, maar dat kunnen ze niet... niemand kan dat. Dat komt omdat niemand me begrijpt en niemand thuis snapt hoe ik denk en voel, ik doe dat op een andere manier.

hopelijk vond je het waard om dit te lezen... ik heb hulp nodig echt, het is nu 22.37 en ik heb daarnet een huilbui van een halfuur gehad... het voel als een hell.

help me alsjeblieft.. (de chat is al gesloten vandaar)

-xxx-

Hi, ik weet niet of ik je kan helpen maar misschien kan ik het beter maken. Bij mij thuis en op school is er ook nooit iemand die mij begrijpt, ik kan het niet goed voorwoorden. Maar ik weet dat er altijd wel mensen zijn die er voor mij zijn en ik geloof voor iedereen. Soms hoeft iemand je niet te begrijpen om je beter te laten voelen. Mijn tip is om iemand te zoeken waar je je veilig bij voelt of iemand die je rustiger maakt. Ik heb een vriend en die doet dat voor mij. Hij snapt geen reed van wat ik voel maar dat maakt niet uit, bij hem ben ik veilig. Onthoud dat er altijd iemand voor jou is 🙂 ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, stay strong! :)

 


Hoi @Senna07 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes en sterkte,

Renske

De Kindertelefoon 


Hoi Senna07,

Wat naar dat je je zo voelt. Supergoed wel dat je niet meer snijdt! 

Weet je hoezo het komt dat je je zo vervelend voelt? Of is het er gewoon, zonder echte oorzaak, dat kan natuurlijk ook.
Je zegt je verdriet om te zetten in woede. Ik had hier vroeger soms ook last van, bij mij hielp het om het volgende te doen. Lukt het je om over je woede heen te stappen? Dus deze niet te uiten op de mensen om je heen, maar naar je kamer te gaan (of een andere rustige plek) daar een paar keer diep adem halen, misschien even in je kussen slaan en dan aan iets anders te denken. Een beetje het mooie van de wereld te zien, en dan kan je gewoon verdrietig zijn. Huilen is iets heel goeds, het is een soort uitlaatluik, je kan je even ontladen. Vaak ontspan je erdoor, en ik heb ergens gelezen dat je door te huilen een hormoon produceert wat ervoor zorgt dat je minder pijn hebt, in je hoofd. Je zou ook kunnen zeggen dat je lichaam zichzelf troost.
Als je niet naar je ouders hebt gesnauwd oid zijn zij waarschijnlijk in staat om je te troosten. Zelfs al zeg je dat ze je niet begrijpen, een goede knuffel en lieve woorden zijn ook wat waard. En zo niet, bel of app een vriend of vriendin. Of pak zelf een knuffel, ik weet niet of je die hebt. Ik heb wel een knuffel, die ik kreeg op een moment wat heel heftig was voor mij, dus het betekend veel voor me.

Als ik het goed begrijp weten je ouders en broer(s)/zus(sen) van je situatie. Weten je vrienden dat ook? Want ook zij kunnen je steunen, en je een beetje opbeuren, zelfs als ze je niet begrijpen. En met hen kan je er ook over praten, als je ze zo vertrouwd. Je bent even weg van huis, andere omgeving, andere mensen, dat scheelt ook weer. De druk van mensen die je proberen te helpen weegt ook zwaar.

En probeer een hobby te vinden! Of iets anders waarmee je je gedachten een beetje afleidt, zoals een project of een challenge voor bijvoorbeeld de zomervakantie. Iets waardoor je een doel hebt, dat is altijd fijn. Of kijk gezellig op het forum rond en maak daar je project van, is heel leuk en gezellig, kan ik je uit ervaring zeggen.

Ik raad je ook aan om morgen als de chat weer open is, volgens mij is dat vanaf 11 tot 21 uur, even te chatten. Het lucht echt op, misschien heb je het al vaker gedaan, dan weet je dat het fijn is.

Ik weet zeker dat het goed komt. Je zoekt hulp en dat is voor veel mensen een moeilijke stap. Die heb jij al gemaakt.
Heel veel succes!

 

Groetjes,

Paardebloem


Hey wat vervelend voor je mijn tip is om toch even een afspraak bij je huisarts te maken het kan je echt helpen om naar de GGZ te gaan veel sterkte ik hoop dat het zo snel mogelijk goed komt met je!


Reageer