Heyhey ik heb eens een vraagje, wat moet ik doen als ik in dringende crisis zit (zelfmoordgedachten, snijden,...) maar ook geen 113 durf bellen?
zijn er vriendinnen waarmee je contact op zou kunnen nemen? andere mensen die je vertrouwt, en je kan natuurlijk ook altijd je hart luchten op dit forum en dan zullen er vast mensen reageren
denk dat dit een beetje de enige opties zijn
of mss leuke serie gaan kijken zodat je een tijdje afgeleid ben en daarna kan praten met mensen die je vertrouwt
zoiets denk ik, dit zou ik iig altijd doen (nog maar 1x gehad)
Ja het probleem is ik heb niemand en een serie lijd niet genoeg af
Heyy,
Je kan proberen om afleiding te zoeken tegen je gedachtes en drang. Zijn er dingen die je leuk vind om te doen? Mij helpt het vaak om muziek te luisteren die ik leuk vind daar wordt ik rustiger en blijer van. Wat ook kan helpen is je gedachtes uitschrijven op papier gewoon alles wat je denkt opschrijven dat kan ook voor wat rust zorgen in je hoofd.
En je kan zoals
Liefs, ItsJustMe <3
Heyy,
Wat ik vaak doe is mijn gedachten opschrijven in een dagboek of ze tekenen helpt mij ook heel erg! Ik heb een heel pinterest bord met pins over hoe ik me voel als ik even diep zit en daar haal ik mijn inspiratie vandaan. Daarna kan je iets afleidend doen; een rondje gaan lopen, puzzelen, muziek luisteren,.. Wat jij leuk vindt!
Liefs
Anoniem789
Hoi,
Wat heftig dat je in een crisis zit. Je zet een heel goede stap door hier steun te zoeken. Dat is dapper van je.
Wat maakt het moeilijk voor je om 113 te bellen? Net als bij De Kindertelefoon, is bellen of chatten met 113 volledig anoniem , en in vertrouwen.
Onthoud dat je er echt niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. En 113 is dag en nacht bereikbaar via www.113.nl.
Toch nog een lastige stap voor je? Misschien heb je iets aan deze website:
https://sameninmijnschoenen.nl
Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!
Veel sterkte!
Mariska
De Kindertelefoon
Hey
Ik snap wel dat je 113 niet durft te bellen (dat durf ik ook niet). 113 heeft ook een app waarin je onderandere een veiligheidsplan kan maken (dat is een soort persoonlijk stappenplan voor als je in crisis zit). Wat mij heel erg help is douchen. Ik heb hier vaak geen energie voor, maar het helpt me wel als ik me slecht voel. Dan kan ik even alles van me afspoelen. Vergeet niet dat een crisis ooit op gaat houden. Je gaat je echt niet voor altijd zo voelen. Probeer echt vol te houden. As long as you're still breathing there is still hope for change. Take care🩷🩷
Groetjes Mieke
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.