Vraag

wat doe jij als je niet kan slapen??

  • 12 October 2023
  • 10 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

heyyy ik kan weer eens niet slapen zoals elke nacht lol. wat doen jullie als jullie niet kunnen slapen??


10 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey, sinds kort doe ik aan lucid dreaming. Dat is dat je tijdens je droom realiseerd dat je aan het dromen bent en alles kan doen in je droom en alles lijkt echt (kijk op youtube ofzo als je ook wil doen ik kan niet uitleggen). Als je dit doet moet je zegmaar gaan nadenken over wat je gaat dromen, als ik dat doe wordt ik van zelf slapirig.

Ik hoop dat ik je kon helpen en slaap lekker, sinasappelbroodje.

Reputatie 7
Badge +7

Vaak lukt het wel, maar ik probeer te letten op mijn ademhaling. Werkt bij mij heel goed.

Alleen na vakanties neem ik 0.2mg melatonine (mocht van de dokter) omdat mijn slaapritme helemaal ondersteboven is.

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb een lijstje met dingen voor het slapen, zodat ik goed slaap, want ik had een hele tijd ook moeite met slapen.

  • Muziek op. Niet zulke drukke muziek, maar zo'n "aflevering” op spotify, dan kan je ook een timer zetten voor wanneer hij stopt.
  • Een wandeling voordat je naar bed gaat. 
  • Als het niet lukt met slapen, een voetenbad met (dode) zeezout.
  • 3 kwartier van tevoren geen scherm meer

Hopelijk helpt het een beetje!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 5
Badge +1

Als ik niet goed kan slapen ga ik vaak lezen, of iets anders doen dat voor mij ontspannend is.

Melk drinken kan ook helpen on beter te kunnen slapen.

Reputatie 7
Badge +2

Hey @anoniemia!

Ik bedenk een verhaal dan slaap ik vanzelf wel. Meestal bedenk ik een verhaal over wat ik ooit wel zou willen doen. 

Liefs Caiya 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @anoniemia 

Ik ga meestal iets leuks doen (geen schermpje), en als dat niet lukt ga ik, zoals @SomeRandomDude ook al zegt op mijn ademhaling letten.

Hopelijk heb je wat aan de tips!!!

JoeJoe

Reputatie 6
Badge +2

Ik ga me soort van op en neer bewegen (ik lig op me zij) en dan wordt ik slaperig 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @anoniemia,

Erg vervelend! Ik heb soms ook wel dat ik niet kan slapen.  Ik ga dan meestal eventjes me bed uit en dan ga ik weer 'proberen ' in slaap te komen. 

Groetjes, @Monkeyboy08 

Hoi @anoniemia ,

Wat bij mij helpt is iets van een half uur ofzo voordat ik ga slapen niet meer op mn telefoon te zitten en ook niet laat in de avond muziek te luisteren. Anders zit bij mij continue muziek in mijn hoofd. 

En lezen helpt soms ook.

Reputatie 5
Badge +3

bedankt voor alle tips <3

 

Reageer