Vraag

Wat doe ik als mijn ouders er achter komen dat ik mezelf snijd.


Reputatie 3
Badge +1

Hey,

Mijn hele hand zit inmiddels onder de sneeën en ik ben echt bang dat mn ouders erachter komen maar wat kan ik als excuus bedenken want ze gaan het sws merken. Alsjeblieft help want mn ouders weten nog niet van mn depressie enzo en ook niet al mn vrienden.

 


4 reacties

Heb je de mogelijkheid om het aan je ouders te vertellen? Zelfs met een excuus is het een kwestie van tijd voordat mensen het door beginnen te krijgen, ook is het dan een kwestie van tijd voordat je jezelf echt schade toebrengt, naar mijn mening is het beter om erover te praten en open ermee te zijn dan het te verbergen, want het is echt een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem

Begrijp me niet verkeerd er zit vaak veel achter het snijden kwa emoties, dus juist daarom kan het echt handig zijn om erover te gaan praten

Reputatie 3
Badge +1

Als smoes kan je zeggen dat je een kat wilde aaien en dat hij je hand aanviel

Reputatie 3
Badge +1

Heb je de mogelijkheid om het aan je ouders te vertellen? Zelfs met een excuus is het een kwestie van tijd voordat mensen het door beginnen te krijgen, ook is het dan een kwestie van tijd voordat je jezelf echt schade toebrengt, naar mijn mening is het beter om erover te praten en open ermee te zijn dan het te verbergen, want het is echt een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem

Begrijp me niet verkeerd er zit vaak veel achter het snijden kwa emoties, dus juist daarom kan het echt handig zijn om erover te gaan praten

Ik praat al met 2 vrienden erover maar het is meer dat ik echt niet wil dat mijn ouders het weten en het is best zichtbaar

Badge

Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, ik wilde echt niet dat mijn ouders het wisten. Maar je kan het ze beter wel vertellen, hoe lastig dat ook is maar geloof me als ik zeg dat ik er nog steeds spijt van heb dat ik het ze niet eerder heb verteld. Natuurlijk is het een kwestie van tijd en zelfvertrouwen opbouwen om het uiteindelijk te kunnen vertellen. Smoesjes werken in het begin maar hoe vaker je smoesjes gaat gebruiken hoe opvallender het eigenlijk word.. praat er eerst over met mensen die je vertrouwt en die het wel weten, je kunt dan overleggen en misschien samen een plan maken over hoe je het uiteindelijk kan gaan vertellen. Dat heeft voor mij wel heel erg geholpen! 

Reageer