Skip to main content

De laatste tijd, maar vooral de sinds de afgelopen weken, zit ik echt in de put. Ik heb stress over school.  (ik zit in de eerste en heb net de eerste toetsweek achter de rug) Maar daarnaast heb ik vaak ruzies met ouders, heb een blessure waarmee sporten niet goed gaat en ik heb het gevoel dat ik er niet bij hoor. Ook ben ik een tijdje terug begonnen met mezelf pijn te doen. Ik denk dat ik ‘het’ doe om te kijken of mijn vrienden het merken en zien dat ik het moeilijk heb, maar eigenlijk ik denk dat ze het nooit zullen zien. Dat doet echt pijn. Ik weet niet wat ik moet doen… Ik wil echt met iemand praten; niet met m’n ouders (ze denken dan echt dat ik gek ben), niet m’n vrienden (ze nemen me dan niet serieus) en niet met m’n mentor/andere leraren (die gaan dan sowieso praten met m’n ouders). Wat moet ik doen??

xx Zonsopgang

Hey!  Dat is naar voor je om je zo te voelen! Het zou idd heel fijn en goed zijn om met iemand te praten die jou goede tips kan geven. En je verder kan helpen. Misschien kun je een keer beginnen met de Kindertelefoon te bellen. 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Dan kun je alles vertellen wat je wilt en zij zijn echt lief en willen jou echt helpen! Probeer het eens! En je kunt hier altijd je vragen en problemen bespreken natuurlijk. 

Liefs Tover xxx

Hee,l

Wat je nu voelt klinkt echt zwaar, en ik snap wel dat het lastig is met school, een blessure en de ruzies thuis. Het is echt niet makkelijk om alles tegelijk te moeten dragen. Het is ook oké om je even niet oké te voelen, maar je hoeft het niet helemaal zelf te doen.

Als je je pijn doet, is dat vaak een manier om je emoties te uiten als het te veel wordt. Maar het lost niks op en maakt je alleen maar meer verdrietig. Misschien kun je eens denken aan praten met iemand die je vertrouwt, maar niet je ouders of vrienden. Er zijn bijvoorbeeld vertrouwenspersonen op school die je serieus nemen, of misschien kun je anoniem met iemand praten, zoals via een hulplijn of chat.

Je hoeft je niet alleen te voelen in deze tijd. Je bent niet gek, je hebt gewoon hulp nodig, en dat is echt oké! Er zijn mensen die willen luisteren en je helpen. Zet die stapje voor stapje, en het kan echt beter worden. Sterkte!

Reageer