wat als ik die ene keuze nooit had gemaakt? (ik ben cooked)

  • 24 May 2024
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoii,

ik ben dus in het begin van het schooljaar  bevriend geraakt met Chloe (zo heet ze niet echt) en heb haar voorgesteld aan mijn vriendingroepje, omdat ze anders alleen zat en dat vond ik best wel zielig. Toen was het allemaal nog leuk enzo, we konden allemaal met elkaar omgaan en het was gezellig en konden overal over praten, maar nu is dat anders. ik merk dat ons groepje meer duos aan het vormen zijn (we zijn met zn 4) en we niet meer zo close waren zoals eerst, ookal doe ik nog zo aardig ze mogen mij minder ofzo (teminste ze kiezen niet mijn kant in een discussie) ze worden meer aangetrokken aan Chloe. Chloe is nu ook erg veranderd en heeft overal kritiek op en daarom krijgen we veel ruzie. Ze zegt de laatste tijd ook tegen mij dat mijn vragen dom zijn en of ik dat oprecht vraag of dat mijn mening niet goed is. Ze is ook meer op mij gericht met het bekritiseren dus het voelt alsof ik het slachtoffer ben van haar, omdat de andere allemaal aan haar kant staan en niet het slachtoffer willen worden. En zo krijgt ze dus iedereen mee met haar en voel ik mij meestal buitengesloten en verdrietig, ik vind het ook niet meer leuk om in haar buurt te zijn, maar ik kan haar moeilijk verlaten omdat ik geen andere vriendinnen heb en als ik het tegen haar zeg, dan begint het allemaal weer opnieuw. Het verpest echt mijn hele mood. wat als ik in het begin van het schooljaar die keuze niet had gemaakt om bevriend te raken met Chloe?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Om te beginnen, ‘wat als’ vragen heb je niks aan. Gebeurd is gebeurd.

Wel vervelend dat het zo loopt met Chloe. Dat gedrag van haar hoef je niet te pikken. Heb je wel eens gevraagd waarom ze zo doet tegen je? Als jullie er echt niet uit komen is het toch verstandig om de vriendschap te beëindigen. Niemand is het waard om je mood te laten verpesten.

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Dat is balen, je bedoelde het zo goed ! Echt niet oké ook van haar om zo te doen. Zijn er geen andere leuke luitjes in je klas? Of op school, mensen die een beetje alleen zitten, waar je gesprekjes mee kunt beginnen? Vaak zijn dat juist heel aardige kinderen.  Of bij een club gaan, waar je leuke mensen ontmoet waardoor je zelf vertrouwen hebt, en dan zijn die schoolvrienden(innen) ook een beetje minder belangrijk. En je kunt ook voor goed advies bellen met de kindertelefoon!! Veel succes !

Liefs Tover xxx

Reputatie 5
Badge +1

Dit klinkt inderdaad erg irritand kun je misschien praten met je vrienden zonder chloe of zij dat ook vinden en kijk dan wat je kunt doen ze klinkt als een energie zuigende vampier daar wil je niet naar opzoek probeer te kijken of er misschien een reden is waarom ze zo sh1t doet meestal hebben ze geen goed excuus ik weet niet hoe het met klassen zit bij jou op school maar het kan dat je volgend jaar in een andere klas zit met andere vriendinnen of misschien alleen zonder chloe ik wens je een hoop succes met dit gevalletje en stuur liefde en geluk jouw kant op

Groetjes @Kath 

Reputatie 2
Badge

 @tim16 

ja, maar ze verdraaid steeds mijn woorden dus nu is ze soort van boos op me, dus ik heb gezegd dat het misschien beter was om minder cc op te nemen met elkaar en nu is ze dus boos opmij ookal zei ze zelf dat ze het prima vond.

 

-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Reputatie 2
Badge

 @Kath 

ze zei dat ze het tegen iedereen doet als ze comfortabel is en dat het haar 'humor’ is en dat ik het te persoonlijk neem.

 

-Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon-

Reageer