Skip to main content

Hee!

Ik zit sindskort in de brugklas. Alles is stom. Ik zit op het VWO, en het gaat nu al fout. Ik heb nog geen een tien gehaald en al 2 onvoldoendes! Gelukkig sta ik er gemiddeld voor elk vak nog wel oke voor.

Ook vind ik het eigenlijk te lastig. Wiskunde is het ergste. Ik snap er helemaal niks van. Terwijl de rest het al in een oogopslag snapt. En ik wil het gewoon snappen!

Iedereen vind dat ik raar praat. Dat zeggen ze niet (of nou ja, de meeste dan) maar ik merk het wel. Een meisje in de klas dat nu een beetje mijn half-vriendin en half-niet vriendin is zegt dat ze me aardig vind, maar wel raar vind praten. (Bedenk even dat mijn familie uit Noord-Holland komt, en ik in een dorp woon met allemaal van die mensen die plat praten!) Ze zeggen dat ik met de rollende r praat, of te wel ´urrrrr´ als je begrijpt wat ik bedoel. Ze zeggen daarom dat ik een kakkerrrrrr (snap je?) ben (de jongens zeggen het vooral). Ook als ik een keertje iets moet voorlezen (dat heb ik niet gezien, ik hoorde het van een vriendin) gaan er altijd 2 meisjes lachen. Achter hun hand. 

Hm, misschien is het nog niet zo heel erg als ik een niveau zak. Dan kan ik later misschien niet voor rechten studeren, maar dan kan ik wel een ´nieuwe start´ maken. Nadeel: iedereen heeft al vrienden en vriendinnen waarschijnlijk.

Ook heb ik soms dat ik zou willen dat ik anders was. Dat ik psychisch ziek ben. Of dat ik een hele erge ziekte krijg. Klinkt allemaal een beetje raar, maar (en dit klinkt ook verwent, dus ik snap het als je mij raar vind) dan denk ik van: Dan draait het een keertje om mij, dat iedereen medelijden met mij krijgt om die erge ziekte of whatever, en dat ik dan opeens populair ben. 

 

Kusjess Bliss

 

 

Hii @Bliss ,

Ach jeetje wat naar voor je, maar laat me één ding even duidelijk maken jij bent écht niet raar. Het is niet erg of raar om (misschien) anders te praten dat is eenmaal zo en zou geaccepteerd moeten worden.  Vervelend dat wiskunde lastig gaat, misschien kun je dit bij de docent aangegeven dat je tips en ondersteuning/ hulp kunt krijgen? En het is absoluut niet erg om onvoldoendes te halen, het hoeven ook echt niet allemaal tienen te zijn. Kan het zijn dat je je teveel van jezelf verwacht en jezelf meer begint te pushen, want in dat geval is het beter om een niveau lager te doen. Vind het naar om te lezen dat je jezelf  toewenst om psychisch ziek te zijn😣 dat gun ik je absoluut niet. En dat je dit zegt vind ik niet dat je raar bent iedereen is goed op zijn of haar eigen manier en doen en laten. Ik hoop dat je je jezelf minder gaat pushen en je niks aantrekt van de belachelijke opmerkingen ( hoe lastig ook).😊

Veel liefs ❤️


Reageer