Skip to main content

Hee!

Ik zit sindskort in de brugklas. Alles is stom. Ik zit op het VWO, en het gaat nu al fout. Ik heb nog geen een tien gehaald en al 2 onvoldoendes! Gelukkig sta ik er gemiddeld voor elk vak nog wel oke voor.

Ook vind ik het eigenlijk te lastig. Wiskunde is het ergste. Ik snap er helemaal niks van. Terwijl de rest het al in een oogopslag snapt. En ik wil het gewoon snappen!

Iedereen vind dat ik raar praat. Dat zeggen ze niet (of nou ja, de meeste dan) maar ik merk het wel. Een meisje in de klas dat nu een beetje mijn half-vriendin en half-niet vriendin is zegt dat ze me aardig vind, maar wel raar vind praten. (Bedenk even dat mijn familie uit Noord-Holland komt, en ik in een dorp woon met allemaal van die mensen die plat praten!) Ze zeggen dat ik met de rollende r praat, of te wel ´urrrrr´ als je begrijpt wat ik bedoel. Ze zeggen daarom dat ik een kakkerrrrrr (snap je?) ben (de jongens zeggen het vooral). Ook als ik een keertje iets moet voorlezen (dat heb ik niet gezien, ik hoorde het van een vriendin) gaan er altijd 2 meisjes lachen. Achter hun hand. 

Hm, misschien is het nog niet zo heel erg als ik een niveau zak. Dan kan ik later misschien niet voor rechten studeren, maar dan kan ik wel een ´nieuwe start´ maken. Nadeel: iedereen heeft al vrienden en vriendinnen waarschijnlijk.

Ook heb ik soms dat ik zou willen dat ik anders was. Dat ik psychisch ziek ben. Of dat ik een hele erge ziekte krijg. Klinkt allemaal een beetje raar, maar (en dit klinkt ook verwent, dus ik snap het als je mij raar vind) dan denk ik van: Dan draait het een keertje om mij, dat iedereen medelijden met mij krijgt om die erge ziekte of whatever, en dat ik dan opeens populair ben. 

Kusjess Bliss

Hii @Bliss ,

Ach jeetje wat naar voor je, maar laat me één ding even duidelijk maken jij bent écht niet raar. Het is niet erg of raar om (misschien) anders te praten dat is eenmaal zo en zou geaccepteerd moeten worden.  Vervelend dat wiskunde lastig gaat, misschien kun je dit bij de docent aangegeven dat je tips en ondersteuning/ hulp kunt krijgen? En het is absoluut niet erg om onvoldoendes te halen, het hoeven ook echt niet allemaal tienen te zijn. Kan het zijn dat je je teveel van jezelf verwacht en jezelf meer begint te pushen, want in dat geval is het beter om een niveau lager te doen. Vind het naar om te lezen dat je jezelf  toewenst om psychisch ziek te zijn😣 dat gun ik je absoluut niet. En dat je dit zegt vind ik niet dat je raar bent iedereen is goed op zijn of haar eigen manier en doen en laten. Ik hoop dat je je jezelf minder gaat pushen en je niks aantrekt van de belachelijke opmerkingen ( hoe lastig ook).😊

Veel liefs ❤️

Hey! Het is helemaal niet erg om onvoldoendes te halen hoor! Je zit in dr brugklas, dat is juist wanneer je erachter komt waar je op je plek zit, en misschien is havo gewoon meer jouw ding. Er zijn genoeg leuke hbo’s en je kan altijd daarna nog een master doen of na de havo naar vwo. 

Het is echt niet dat als iemand al vrienden heeft dat ze dan niet met jou bevriend willen zijn. Het kan best dat het ook op de havo met niemand klikt maar dat komt niet omdat je “te laat” bent.

En dat lachen om hoe je praat is gewoon kinderachtig. Dat wordt vanzelf minder hoe ouder en volwassener iedereen wordt. Neem het niet te persoonlijk, ze zoeken waarschijnlijk iets om grapjes over te maken omdat ze graag willen dat hun vrienden ze leuk vinden. Het is misschien moeilijk om te zien, maar (bijna) iedereen is onzeker en bang om alleen te zijn. Mijn advies is om je niets aan te trekken van je vervelende klasgenoten en te zoeken naar mensen die je wel echt mogen.

En een laatste ding, het komt best vaak voor dat mensen die zich slecht voelen wensen dat hun iets ergs overkomt. Dat hebben ze op z’n minst een reden om zich slecht te voelen. Wees niet te streng op jezelf. Je mag je kut voelen, ook als er niet echt iets is. En populair zijn is echt niet heel leuk. Iedereen praat achter elkaars rug om en ze zijn ook allemaal onzeker.

Ik weet dat alles nu super overweldigend voelt, maar het wordt na verloop van tijd echt beter als je je plek in de school een beetje vind. Succes en laat weten hoe het gaat!

Heey lieve Bliss!

Tjoh wat erg meid, dat ze zo’n punt maken over het praten. Dat maakt echt niet uit! 
ik vind het echt naar om te lezen dat je jezelf ziek wenst. Maar ik snap je wel een beetje.  😥

Misschien kun je wel bijles vragen voor wiskunde. 
En je hoeft echt niet altijd een 10 halen hoor, ik ben al blij met een 6.

Alsjeblieft ga jezelf niet snijden daar krijg je heel veel spijt van!

En idd gewoon niets aantrekken van die rot opmerkingen. Je bent mooi zoals je bent!

Heeeel veel sterkte! 😘

Liefs Feline ♥️

Hoi hoi, ik sluit mij volledig aan bij de anderen. Hopelijk haal je daar kracht uit en helpt het je verder. Ik wou nog toevoegen dat ook als je "een niveau lager" gaat dus havo doen, je nog steeds je doel kunt halen hoor. Je kunt bijvoorbeeld van havo weer naar vwo, of vanaf de havo de prachtige studie HBO recht doen en eventueel nog meer daarna etc etc. Er zijn heel veel mogelijkheden dus je hoeft niet te denken dat je je doel uit het oog moet verliezen als je nu het vwo niet kunt bolwerken. Dat is echt helemaal niet erg en of je nou mbo, hbo of wo gaat doen, in dat juridische  vakgebied is er in alle vormen heel veel mooi en nuttig werk te verrichten!  En verder ben ik het dus eens met de anderen. Wees jezelf 😘

Groetjes liefs Tartan XxX

Hi! ♥️

Ik merk echt dat jullie berichtjes me zo erg helpen. ik heb vanmorgen iets scherps gepakt toen er niemand thuis was. Maar ik heb er eigenlijk vrij weinig mee gedaan. Ik heb me er niet mee gesneden. Simpel weg omdat ik het gewoon niet durf. 

Liefs 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen triggerende content 

Hai,

wat erg dat ze dat over je stem zeggen😕 daar kan je niks aan doen en is ook niks mis mee.

en maak je nog niet teveel zorgen om je cijfers hoor! toen ik in de 1e zat had ik ook in het begin heel erg moeite met wiskunde en de docent dacht echt dat het niet goed zou komen, maar wat denk je? ik had het beste cijfer van de klas😎😉 en zoals de anderen al zeggen kan je altijd nog een lager niveau doen.

groetjes🤗

@Bliss ,

Je bent niet de enige hoor! Ik snap ook niks van wiskunde, en heb ook al 2 onvoldoendes. (Ik zit nu in de tweede.) Het is niet erg als je iets niet snapt, dat heeft iedereen wel eens. Ik ben bijvoorbeeld erg goed met computers, maar geschiedenis of wiskunde lukt me niet… En dat je anders praat, maakt niks uit. Negeer de kinderen die je uitlachen, iedereen is anders 🙂.

Groetjes, FurReality

Hoi lieve mensen!!

Het gaat redelijk, wel af en toe stomme dingetjes, tja, ik heb wel een beetje gekregen waar ik om vroeg, aandacht, doordat ik ben aangereden. Maar goed.

Vandaag was het weer stom. Een meisje uit mijn klas had mijn muziekboek afgepakt, ze gaf hem de hele tijd door, iedereen vond het grappig, alleen mijn 2 vriendinnen leefden mee. Ik ben er de hele tijd mank  achteraan gegaan, ik deed alsof ik het ook wel grappig vond maar eigenlijk kon ik wel huilen. Ik heb het boek uiteindelijk gekregen, maar mijn knie doet nu meer pijn doordat ik een paar gekke bewegingen toen er mee heb gemaakt. 

En dat meisje had een toets van een klokkenspel in mijn rugtas gedaan. Ik kwam er net achter, ik voel me net een dief, ik durf hem eigenlijk niet terug te brengen naar muziek, want dan word die vrouw heel pissig en dan krijg ik strafwerk ofzo, ik denk dat ik hem gewoon in mijn dagboek ga plakken als ´aandenken´. Maar ik vind het wel stom.

Ook eergisteren was het stom! Ik zette mijn fiets in het fietsenhoek en toen kwam de concierge en die vroeg of ik mijn fiets op slot deed (wat ik nooit doe), nou dat heb ik dus maar voor die ene keer gedaan. Toen vroeg hij of ik lekker geslapen had (!). Ik zei dus ´ja hoor´. Nou, en toen ging hij mij napraten zo van: ´Ja hoorrrr´ het klinkt misschien dat jullie denken van, oh wat een aansteller is die Bliss, dat je daarover al zit te piekeren, maar ik vond het echt niet leuk! 

Ǹou ja, dat was mijn verhaal.

liefss

PS: 5,5 voor wiskunde, gaat niet veel beter, sta nu gemiddeld een 5,2 :(

Mijn moeder zei dat ik er maar gewoon ´schijt aan die rare opmerkingen over mijn spraak´ moet hebben. Makkelijk gezegd 😪

Hai @Bliss ,

nee hoor je bent echt geen aansteller!, en ik snap dat je je raakt, dat zou ik ook hebben😕

Is die toets van iemand anders? je kan missschien ook zeggen dat je die ergens vond en teruggeeft. 

Hoii, ff een update, iemand heeft op mijn Outlook gezeten, en heeft naar mijn vriendin gestuurd: ´Hee dom stom rot wijf´ ik vond het zo sneu voor dr! Ze was boos en ik vond het zo lastig om het via de app uit te praten, dus dat heeft mijn moeder gedaan. Nu snapt ze me gelukkig wel, maar ik ben nog steeds zo bang dat het toch nog niet helemaal uit gepraat is…

Liefs Bliss

Hai,

ik heb ook een keer zoiets gehad, denk dat je niet bang hoeft te zijn hoor 🤗 ze snapt het dus dat is fijn. Als je wil kan je er natuurlijk nog wel wat over zeggen maar denk dat het zo wel goed is,

liefs🤗

Hey @Bliss :3

ik vind het irritant dat mensen uit je klas zo tegen je doen. Ik vind het ook naar dat dat meisje een toets in je tas had gedaan, maar als je niet durft om het terug te geven aan die leraar kan je het miss ook aan een vertrouwings persoon of mentor geven die kunnen altijd wel in je met gesprek.

ik hoop dat het iniedergeval goed gaat na je aanrijding!

maar onthoud iedereen is anders op zijn eigen manier en dat je anders praat, dat kan. Ik zou het wel leuk vinden als iemand anders praat dan de rest, dan is er meer diversiteit in de klas.

Fijne dagen nog en een de groetjes + een knuf van @Kingboy 👑⚜️🤠

Reageer