Skip to main content

Heyyy

Ik ben nu 2 weken geleden begonnen met zelfbeschadiging, mijn moeder is er 2 weken geleden achter gekomen.

Maar ik was vandaag 2 weken clean(dat betekent dat je geen zelfbeschadiging meer hebt gedaan)

Maar nu voel ik me heel erg schuldig en weet ik eigenlijk niet of het nou echt zelfbeschadiging was…

Ik deed namelijk 1 krasje met de dop van m'n pen.

Je ziet het krasje niet meer,en ik heb het maar 1 keer gedaan en heel lichtjes.

Was dit echt zelfbeschadiging of telt dit niet mee?

Alvast bedankt als je dit beantwoord!❤️

Ik denk dat of iets zelfbeschadiging is of  niet vooral wordt bepaald door de intentie en niet alleen hoe erg het was.

Ik zou nagaan bij jezelf of je jezelf kraste omdat je jezelf weer pijn wou doen of dat het gewoon gebeurde. Gebruikte je het als afleiding van moeilijke gevoelens of ging de pen per ongeluk langs je hand?

ik wil nog wel even zeggen dat het super goed is dat je al 2 weken clean bent. Zet hem op❤️❤️

Groetjez

heyy,

Aller eerst, ik hoop dat het goed met je gaat. Deze actie heeft vast een bron waar het vandaan komt, ik hoop dat er een manier voor je is om je problemen op te lossen. Natuurlijk is het schrikken als je moeder er achter komt, waarschijnlijk gaat ze dan van alles aan je vragen en daar heb je helemaal geen zin in, toch is het fijn dat ze het weet, misschien voelt dat nu niet zo, maar dat komt dan later wel! Het is goed om er over te praten, om het zo een beetje uit je systeem te kunnen krijgen.

Nu echt over je vraag. Dat ene krasje met de dop van je pen, is toch echt zelfbeschadiging. Het feit dat je het zelf deed, en opzettelijk, laat al zien dat het zelfbeschadiging is. Ik ben erg trots op je dat je 2 weken clean bent, houd dat vol! Als je ooit wil praten of nog iets anders wilt weten, kan je me hierop bereiken!

Er zijn heel veel vormen van zelfbeschadiging en iedereen doet het op zn eigen manier. Je doet het eigenlijk om even ergens anders aan te denken en even wat te “voelen” of bv om jezelf te straffen. Eigenlijk betekent het jezelf pijn doen dus als het pijn deed en je deed het expres en om 1 van deze redenen is het wel zelfbeschadiging. Heel goed dat je al 2 weken clean bent!! Blijf het volhouden!!! Xoxo 

Heyy,lief al die reacties!,

Na nader inzien vond ik dat zo'n krasje met de dop van een pen die ik daarna ook weggooide,geen zelfbeschadiging was,ik heb het ook met mijn psycholoog over gehad,dus dat vind ik erg goed,ik ben trots om te zeggen dat ik nu 101 dagen clean ben!en ik ben super trots op mezelf!!ik hoop dat iedereen die dit leest weet dat het wel goed komt en dat je er geen zorgen om moet maken,want je komt er wel❤️

Wauwww wat super knap! 

Heel trots op je!!

Liefs Anoniem789 

Reageer