Wappies: de moordenaars van de samenleving...

  • 15 March 2021
  • 44 reacties
  • 1181 Bekeken


Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Hallo TheShadowOfMortis :)

Vermoorden zeker niet. Ik ken ook veel wappies die op hun mening na gewoon goede mensen zijn. Overtuigen werkt ook niet. De overheid zou gewoon een zeer hard beleid moeten voeren tegen mensen die zich niet aan de maatregelen houden. En vaccineren meer aanmoedigen. 

-TheMightySlayer <3

Oké, dat is al beter, maar dat gaat dnek ik nog steeds niet werken.

Badge +2

Ik ben het eens met @TheMightySlayer ,maar dit is niet echt het goede platform voor dit topic denk ik

Reputatie 4
Badge +3

Hallo Anoniempje2222 :)

Het Pfizer vaccin is goedgekeurd voor 12 tot 16 jarigen. Dus de kans bestaat er. En als de kans er is, dan laat ik mij tegen die tijd vaccineren. En ja, jij mag natuurlijk je eigen mening hebben.  De wappies die de moordenaars zijn volgens mijn titel zijn diegene die zich niet aan de maatregelen houden.

-TheMightySlayer <3

Hoi TheMightySlayer, 

 

Kijk dit lijkt er al meer op, alleen worden de 12 tot 16 jarigen in de VS, Canada en Israël ingeënt. Zelf ben ik namelijk ook voor vaccineren, dan zijn wij zo snel mogelijk uit de pandemie. Alleen het overtuigen van een wappie is nog al ingewikkeld, die mensen gaan dus écht niet luisteren naar de overheid en zich al helemaal niet laten vaccineren, want volgens hen wordt er dus een chip ingespoten, onzin natuurlijk. Die mensen moeten gewoon luisteren, maar ik zou het ook vreemd vinden om hen zowat ‘af te sluiten’ van de rest van de samenleving en om hen nou elke dag een test te laten doen- wat zij toch al niet deden -, als 70% zich nou laat inenten is de rest niet meer nodig, hopelijk kunnen hierdoor de kinderen (zoveel mogelijk) niet te hoeven worden gevaccineerd en misschien ook nog wat wappies.

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Reputatie 2
Badge +2

Hallo iedereen :)

En dan aan de  wappies onder ons, hoe kunnen jullie zo blijven ontkennen dat  Corona bestaat, en dat het vaccin "zo gevaarlijk is.."

En dan heb je ook nog de wappies die beweren dat wij schapen zijn, jullie lopen ook gewoon achter Viruswaanzin aan.

Waarom moeten de wappies bestaan... kunnen we niet nou gewoon ons aan de maatregelen houden zodat we Corona onder controle krijgen. 

#iklaatmevaccineren

-TheMightySlayer <3

 

#waippie power!     Wappie hierzoo, wij hebben andere meningen maar dat betekend toch niet dat we elkaar haten? jij neemt je vaccin dus jij bent veilig. wij "wappies” doen het niet dus alleen WIJ zijn niet veilig. waar maak je je dan zoveel zorgen om als ik mag vragen? jullie hebben je vaccin dus zijn veilig of niet? wij "Wappies” zoeken het zelf uit en lopen niet achter de rest aan #sorrynotsorry

Hallo Anoniem.038 :)

Heel leuk dat ik me vaccin neem. Alleen jammer dat mijn leeftijdsgroep nog niet aan de beurt is. '’Lopen niet achter de rest aan''. De wappies lopen achter de andere wappies aan. Ik mag hopen dat je je wel aan de Coronamaatregelen houdt. En ga eens kijken op een drukbezette IC met Coronapatiënten… 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Anoniem.038 en TheMightySlayer, 

 

Ik ben het wel eens met de reactie van Anoniem.038. Als mensen die willen worden gevaccineerd, dat gewoon doen en de rest dat níét wilt, zijn de gevaccineerden dus veilig en dan is het toch hún probleem als zij ziek worden van Corona? Er is dan genoeg plek op de ic's en daarnaast is het een grondrecht om zelf te bepalen wat er met jouw lichaam gebeurd, ook al is dat vaccin veilig genoeg. En TheMightySlayer, kinderen van 12 t/m 18 jaar mogen ook worden ingeënt. En trouwens de ic’s liggen helemaal niet meer vol, als jij ook maar een beetje het nieuws volgt. Er liggen zelfs minder Coronapatiënten  dan mensen met andere ziektes op de ic's, goed nieuws toch? Nou morgen weer lekker naar school, maar eerst die stok in mijn neus stoppen, echt geen zin in :expressionless: . 

 

Groetjes, 

Anoniempje2222 

Reputatie 3
Badge +2

ik ben het helemaal met je eens! citaatje wat ik nog tegenkwam: Omt, als dat zogenaamde vaccin zogoed werkt waarom zijn we bang voor een vierde coronagolf. Hoe dom:joy:

Hallo Anoniempje2222 :)

Ik las gisteren nog een nieuws-artikel over zorgmedewerkers die het nu nog steeds zwaar hebben. Het verschilt per regio. Het gaat nu wel beter met de IC-opnames en dat komt door het vaccin. Dus positief nieuws ja. Natuurlijk mag je zelf bepalen of je het vaccin neemt, alleen ga dan niet beweren dat het vaccin zo ontzettend gevaarlijk is terwijl het gewoon veilig is. Nu op dit moment zijn de leeftijdsgroepen 1977-1978 geloof ik aan de beurt dus 12 t/m 18 is nog niet aan de beurt. Al hoop ik dat het zo snel mogelijk gaat :)

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge

Hallo Anoniempje2222 :)

Ik las gisteren nog een nieuws-artikel over zorgmedewerkers die het nu nog steeds zwaar hebben. Het verschilt per regio. Het gaat nu wel beter met de IC-opnames en dat komt door het vaccin. Dus positief nieuws ja. Natuurlijk mag je zelf bepalen of je het vaccin neemt, alleen ga dan niet beweren dat het vaccin zo ontzettend gevaarlijk is terwijl het gewoon veilig is. Nu op dit moment zijn de leeftijdsgroepen 1977-1978 geloof ik aan de beurt dus 12 t/m 18 is nog niet aan de beurt. Al hoop ik dat het zo snel mogelijk gaat :)

-TheMightySlayer <3

Dat het beter gaat met de ic-opnames en de besmettingen komt niet door het vaccin. Het komt door het warme weer en het seizoen. Kijk naar vorig jaar; geen vaccin en zulke maatregelen, maar wel minder besmettingen en ic opnames dan nu. 

Het vaccin is niet 100% veilig. Er zijn mensen overleden aan de bijwerkingen, zoals trombose. Ook zijn de lange termijn effecten niet bekend. 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Brenner, 

 

Ik weet niet in welk ‘complot’ jij nu weer geloofd, maar het mooie weer zorgt er echt niet voor dat Corona verminderd, dit is niet bewezen. Het is wél zo dat Corona zich moeilijke kan verspreiden door de hoge temperatuur. Dat alle cijfers die moeten dalen, dus dalen komt toch echt, omdat er al bijna 10 miljoen mensen zich hebben laten vaccineren, daarom wordt er dus überhaupt gevaccineerd. Het klopt dat het vaccin niet 100% veilig is, dat is naar buiten gaan namelijk ook niet, maar wij gaan toch ook gewoon naar buiten of met de auto ergens naar toe? En ja het klopt er zijn een aantal mensen overleden aan vaccins, maar er zijn er véél meer gered. Het enige waar ik mij wel een beetje zorgen om maak zijn inderdaad die lange termijn gevolgen, maar dat valt ook wel mee.

 

Groetjes, 

Anoniempje2222

Reputatie 2
Badge

Lees nog eens mijn vorige reactie. Vorig jaar, rond deze tijd, waren er geen vaccins en waren er nauwelijks besmettingen of ic opnames. Vorige maand, toen er ongeveer 6 miljoen prikken waren gezet bleven de cijfers maar stijgen. Sinds het warme weer zijn de cijfers net als vorig jaar flink gedaald. Het is gewoon zo dat het warme weer invloed heeft op de besmettingen, welliswaar iets minder dan bij de griep inderdaad. 

Over de vaccins; ik citeer even precies wat Hugo de Jonge vanaf de 1e vaccinatie zei: "Vaccins zijn 100% veilig". 4 weken later werden een redelijk aantal trombose gevallen gemeld als gevolg van de AstraZeneca vaccinatie. Andere landen waren uit voorzorg gestopt met AstraZeneca en gingen onderzoek doen, maar NL bleef vrolijk door vaccineren. Nu, een tijd later, mogen alleen 60+ers nog AZ hebben, omdat het voor 60-ers te risicovol is. Het Janssen vaccin wordt nu helemaal niet meer gebruikt, omdat het zeer ernstige bijwerkingen heeft. Hoe moet ik nu dan nog ooit op een corona vaccin vertrouwen? Zeker als het vaccin niet eens werkt tegen virusmutanten zoals de indiase varriant. 

En nee, dit is geen complot, dit is een constatering als je naar de cijfers en feiten kijkt. 

Hallo Brenner :)

Toen hielden de meeste mensen zich aan de maatregelen. En het Janssen vaccin is stopgezet omdat de mensen die daardoor zouden worden gevaccineerd, nu daarmee gevaccineerd zijn. En ook met warm weer verspreid het zich. India en Brazilië zijn landen waar hitte heel normaal is maar daar verspreid het virus zich in een razend snel tempo om zich heen.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Als je op het coronadashboard kijkt op de site van de overheid kan je zien dat de meeste mensen nu nog steeds de maatregelen volgen. 

Dat het in India en Brazilie zich nog snel verspreid heeft te maken dat het landen zijn met veel meer inwoners dan Nederland. De zorg is daar slecht en mensen leven daar op elkaar. Daardoor verspreid het virus zich daar snel. Maar goed, ook dat is overhypet door de media. Ik heb even een berekening gedaan en heb India even als voorbeeld genomen. 

In India is in totaal 2,09 procent van de inwoners besmet geweest.

In Nederland is in totaal 9,59 procent van de inwoners besmet geweest. 

Hoe verklaar je dat?

In India is 0,02% van de bevolking overleden

In Nederland is 0,1% van de bevolking overleden (meer dan India)

Hoe verklaar je dat vorig jaar de besmettingen daalde toen het warm weer werd, terwijl er geen vaccins waren?

Waarom spreken we dan eigenlijk van een 'griepseizoen' (herfst en winter) als volgens jou het warme weer geen invloed heeft op virussen? 

Hier staat het gewoon zwart op wit; het koude weer was de oorzaak van het hoge aantal besmettingen, terwijl er toen al 5.5 miljoen vaccins gezet waren.

Ik ben benieuwd naar je antwoord

 

Reputatie 4
Badge +2

@Brenner 

 

In je posts doe je een aantal aannames die  cijfermatig en feitelijk niet helemaal kloppen. Voor de volledigheid verwijzen wij je ook naar deze website waar je meer cijfers en feiten vind over de AstraZeneca en Janssen vaccins en de (bij)werking(en).  

 

Groet, Loes

De Kindertelefoon

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Brenner,

 

Uhm, zoals Loes K van De Kindertelefoon al heeft gezegd kloppen de cijfers totaal niet, maar dat even ter zijde. Jij zegt dat de mensen in Brazilië en Indië dichter op elkaar leven, in Indië leven de mensen ongeveer net zo dicht op elkaar als in Nederland en in Brazilië is het aantal inwoners per vierkante meter zelfs minder. Het weer speelt geen extreme rol in de verspreiding van het virus. Enkel met warm weer, kan het virus zich iets minder verspreiden dan met koud weer. Dus het ligt er echt aan hoe goed  mensen zich aan de maatregelen houden en hoeveel mensen er zijn gevaccineerd, maar als jij er anders over denk dat moet jij dat vooral lekker doen.

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Reputatie 2
Badge

Goed lezen wat Loes K schreef. De cijfers die ik hieronder heb geschreven kloppen allemaal over het aantal besmettingen. Ga maar narekenen:

Inwoners India: 1.366.000.000

Totaal aantal besmettingen (update 3 juni) 28.571.995 =2.09% van de totale bevolking

Totaal aantal doden= 340.000 = 0.02% van de totale bevolking

Inwoners Nederland: 17.280.000

Totaal aantal besmettingen: 1.657.017 = 9.59% van de totale bevolking

Totaal aantal doden: 17.658= 0.1% van de totale bevolking 

 @Loes K had het over de vaccins. In het artikel van die link lees ik niet iets nieuws, behalve dat het Janssen vaccin voor bepaalde groepen inderdaad nog wel gebruikt wordt zoals @TheMightySlayer al zei. 

Je geeft precies geen antwoord op mijn vragen die ik vroeg. Het warme weer (of koude weer) speelt een heel grote rol zoals hier letterlijk gezegd wordt. En ik citeer uit het artikel: "Ik denk inderdaad dat het effect van het weer heel erg sterk is, en ik verbaas me erover dat daar zo weinig aandacht voor is”, zegt Louis Kroes, hoogleraar klinische virologie in Leiden"

Waarom zijn er minder besmettingen in India op het totaal aantal inwoners dan in Nederland? Waarom spreken we van een 'griepseizoen'? Hoe verklaar je dat vorig jaar de besmettingen daalde toen het warm weer werd, terwijl er geen vaccins waren? En ik denk er anders over, omdat ik naar de feiten kijk. 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Brenner, 

 

Inderdaad de cijfers kloppen, maar jij vergeet iets heel belangrijks; In Indië wordt veel minder getest en worden niet alle sterfgevallen direct aan Corona gelinkt. Het weer heeft weinig invloed op de verspreiding, zoals in deze link wordt gezegd https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5160919/coronavirus-covid-corona-update-klimaat-besmettingen-rivm. Het RIVM zelf zegt dit en dan zegt één hoogleraar klinische virologie; Ik denk dat het weer van grote invloed is, waarom zegt hij ‘ik denk’, er moet wetenschappelijk bewijs komen en dat heeft het RIVM al genoeg. Dat er in de zomer van vorig jaar minder besmetting waren dan nu, komt waarschijnlijk door een combinatie van dat mensen zich goed aan de maatregelen hielden en dat mensen minder naar school en werk moeten, want het is vakantie. Volgens mij heb jij nu een antwoord op jouw vraag.

 

Groetjes, 

Anoniempje2222

Hallo Brenner :)

Er zit een verschil tussen het influenza virus en het coronavirus. En als je het nieuws een beetje in de gaten houdt weet je ook dat het een totale crisis is in de ziekenhuizen in India. De cijfers kloppen zeer waarschijnlijk niet. 

En over het warme weer, juli 2020 verliep ruim te koud. Ik zag geen grote opleving in de cijfers. En augustus 2020 verliep zeer warm maar toen kwam de begin van de tweede golf.   

-TheMightySlayer <3

Waarom zijn er minder besmettingen in India op het totaal aantal inwoners dan in Nederland?

En ik denk er anders over, omdat ik naar de feiten kijk. 

Het is goed dat je naar feiten kijkt, maar feiten zonder context zijn slechts cijfers zonder een echte betekenis.
Zo kan het makkelijk zijn om een onjuiste conclusie te trekken.

Zijn er daadwerkelijk relatief minder besmetting in India dan in Nederland?
Als er in beide landen dezelfde infrastructuur was en toegang tot een Corona-test, dan zou daar een makkelijk antwoord op te geven zijn. 
In dit artikel van de NY Times zul je zien dat de werkelijkheid iets complexer is.
Daarin wordt aangegeven dat testen erg lastig kan zijn wegens een gebrek aan medische infrastructuur. Ook wordt het bericht van de WGO/WHO er in opgenomen waarmee zij aangeven dat het werkelijke aantal doden als gevolg van COVID-19 veel hoger ligt dan de nu bekende cijfers vanwege een gebrek aan testen en overige problemen.

 

Jij zegt dat de mensen in Brazilië en Indië dichter op elkaar leven, in Indië leven de mensen ongeveer net zo dicht op elkaar als in Nederland en in Brazilië is het aantal inwoners per vierkante meter zelfs minder.

Dit is ook een goed voorbeeld van feiten zonder context.
Bij het berekenen van de bevolkingsdichtheid wordt er alleen gekeken naar het aantal inwoners per vierkante kilometer.
Dat nummertje is heel leuk, maar zegt niet zo heel veel.
Als je een groot land hebt, maar dat bestaat voor meer dan 60% uit bos zoals Brazilië, dan leven mensen in werkelijkheid een stuk dichter op elkaar.
In Nederland is er dus relatief meer land bewoonbaar.
Als we dezelfde bevolkingsdichtheid zouden hebben, dan zouden we gemiddeld gezien minder dicht op elkaar leven.
Natuurlijk werken steden niet zo, maar dit was gewoon een extra voorbeeld voor het punt wat ik wilde maken.

 

Reageer