Vraag

Wanneer moet ik een psycholoog spreken.

  • 15 August 2021
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb best veel moeite met vrienden maken en contact op te zoeken met mensen. Ik heb er heel veel moeite mee en kan soms echt vaak over situaties nadenken die vaak niet van toepassing zijn. Verder denk ik vaak over het verleden over de gênante gebeurtenissen die mij zijn overkomen. Ik ben vroeger ook best veel gepest en dit heeft mij heel erg onzeker gemaakt over mijn uiterlijk. Wanneer is het beste om een psycholoog inteschakelen ik denk dat het wel handig kan zijn. Heeft iemand nog tips wat ik het beste kan doen? 

Ik ben 17 jaar. (Jongen)


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Als je wil kan je naar een psycholoog gaan. Je kan het ook eens met mensen uit je omgeving bespreken. Maar zoals je zelf zegt, als je er echt last van hebt kan je best naar een psycholoog gaan.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Nietvantoepassing 

Ik denk dat het inderdaad best wel eens goed kan zijn om met een psycholoog te spreken. Aangezien het pesten van vroeger je erg onzeker heeft gemaakt en je er ook vaak aan denkt. Een soort trauma dus. Wat waarschijnlijk handig is is om naar de huisarts te gaan. Hij kan het goed inschatten en je doorverwijzen naar een psycholoog.

Veel succes en goed dat je hulp zoekt

Groetjes NV

Reageer