Skip to main content

Wanneer is het “erg” genoeg om hulp te vragen?

• October 22, 2025
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb al jaren lang mentale problemen. Ik heb ook een jaar therapie gehad maar ik merkte dat ik niet m’n gevoel in woorden om kon zetten en ben er toen uiteindelijk mee gestopt, ook omdat ik dacht dat het beter ging. Na ja, niet dus. Een poos terug kon ik niet zonder mezelf pijn te doen. Ik ben daar grotendeels mee gestopt, maar die neiging komt steeds weer terug. Ik doe mezelf regelmatig nog wel eens pijn, maar totaal niet erg ofzo, vooral niet vergeleken met eerst. Het leven lijkt soms ook uitzichtloos of zinloos, maar ik ben te bang om er daadwerkelijk een eind aan te maken. Ik pieker echt bijna de hele dag door. Ik krijg best regelmatig ook paniek en ik weet niet wat er tegen is te doen. Ik denk dat ik wel hulp nodig heb, maar ik weet niet of het “erg” genoeg is om hulp te vragen

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Heyy lieve ​@Gebruikersnaamverzinnen ,

Ah jeetje wat erg zeg..😓 Je mag hier écht hulp bij zoeken, zolang jij er veel last van hebt is het al erg genoeg en dit klinkt juist heftig..❤ Hoop heel erg dat je dat gaat doen, niet over twijfelen hoor❤

Veel liefs❤

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 23, 2025

Je hoeft niet eerst op je dieptepunt te zijn om steun te verdienen, praat er echt met iemand over, zoals je ouders, een mentor of de kindertelefoon. 

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 23, 2025

Hey! Je hebt altijd recht op hulp en steun en over je gevoelens praten vind ik. Ik merk zelf ook steeds meer hoe helpend het kan zijn om over je dingen met andere mensen (ook van mijn leeftijd bv mn vriendin)  te praten en dan dieper dan eventjes snel. Dus je mag echt hulp vragen en met iemand praten over jouw situatie. Misschien om te beginnen de Kindertelefoon: 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

Sterkte en Liefs, Tover xxx