Skip to main content

Hoi ik ben 15 jaar en heb de diagnose autisme. Voor mij zijn situaties zoals vanochtend extra lastig omdat ik niet weet waar ik goed aan doe. Dus de oma van de vriendin van mijn broer is overleden en nu is mijn broer heel verdrietig omdat hij niet naar mijn vriendin kan om haar te troosten omdat hij Corona heeft. Dat begrijp ik nog. Maar mijn moeder begint gelijk het hele gezin waarin Iris zit gecondoleerd appjes te sturen. Dat snap ik niet. Als jij net te horen hebt gekregen dat je oma/moeder overleden is zit je toch niet te wachten op gecondoleerd appjes? Waarom doen mensen dat eigenlijk? Ik ga er maar van uit dat het normaal is maar wordt er dan ook van mij verwacht dat ik gecondoleerd appjes ga sturen? Of is mijn naam op de kaart die mijn moeder gaat kopen ook genoeg? Ik kende haar eigenlijk niet, maar mijn broer wel. Ik zie mijn broers vriendin wel vaak. Wat is nou normaal om te doen?

Oké dus vandaag ik blijkbaar de oma van de vriendin van mijn broer overleden en nu stuurt iedereen gecondoleerd appjes aan dat gezin van die vriendin. Is het de bedoeling dat ik dat ook doe of maakt dat niet uit? Wat is normaal om te doen? Ik ken dat gezin Opzich wel goed en moet ik mijn broer nu ook steunen? Hij heeft die oma denk ik 4x gezien ofzo toen hij op vakantie ging met die vriendin maar de oma. Hij kan niet naar zijn vriendin nu omdat hij Corona heeft… wat is normaal om te doen in deze situatie


Ik denk niet dat iemand van jou gaat verwachten dat je ook appjes gaat sturen. Op zich zou jou naam op de kaart wel genoeg moeten zijn. Ligt er ook een beetje aan hoe goed je die familie kent. Je zou bijv. alleen je broers vriendin een appje kunnen sturen.


Er is niks mis mee om wel gecondoleerd te sturen, als ik jou was zou ik dat wel doen. Tenzij ze je niet zo goed kennen, als je haar maar 4x heb gezien dan hangt het er van af hoe goed je haar kent. Als je haar niet zo goed kent dan zou ik het niet doen, als je haar wat beter kent dan zou ik dat wel doen.

Ik hoop dat ik je kon helpen, groetjes sinasappelbroodje


Ik zou de vriendin van je broer een appje sturen: "hoi .... ik hoorde dat je oma is overleden,  heel veel sterkte, ook voor je familie

Groetjes ...."


Reageer