Wachtlijst psycholoog

  • 26 September 2019
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi! Ik beschadig mezelf al een paar jaar en ik heb het een paar maanden geleden aan mijn ouders vertelt. Zij hebben gelijk een afspraak gemaakt met de huisarts en die heeft me doorgestuurd naar een psycholoog. Hij zei dat ik een intakegesprek kon krijgen binnen 4 weken. Dus mijn ouders wilde een afspraak maken, maar toen kregen we te horen dat ik nog 4 maanden moest wachten. Het is ondertussen 5 maanden later en ik heb nog steeds geen intakegesprek gehad. Het gaat mentaal niet beter dan eerst. Ik beschadig mezelf (te) veel en het lukt me echt niet om te stoppen. Heeft er iemand ervaring mee met op de wachtlijst staan?

3 reacties

Wachtlijsten zijn echt niet normaal lang ja, meestal is dat om economische reden. Maar daar kun jij niks aan doen! Je moet wachten, en in jou geval is dat echt niet fijn! Blijf vooral praten! Praten en nog eens praten met je ouders! Blijf hen vooral vertrouwen. dan kom je er (in de wachttijd) hopelijk doorheen!
STERKTE
Ik doe net als jou ook aan zelfbeschadiging. En voordat mijn ouders wisten van mijn zelfbeschadiging, stond ik al in de wachtlijst voor een psycholoog. Alleen een leraar betrapte mij op sneien op mijn arm. Toen heeft de directie mijn ouders gebeld. Mijn ouders schrokken er heel erg van, en dachten gelijk dat ik hier veel verder in zou gaan en zelfs zelfmoord zou kunnen plegen.

Maar mijn ouders hebben toen de huisarts gebeld, en zeiden dat ze zich heel erg zorgen over mij maakten. Ze vroegen of de wachtlijst voor de psycholoog kon worden versneld. Een dag later had ik een afspraak bij de huisarts met haar heb ik over mijn problemen gepraat. Toen heeft de huisarts er voor gezorgd dat ik binnen een week aan de beurt was bij een psycholoog. In plaats van een wachtlijst van 2,5 maand was het binnen 3/4 weken.

Maar wat ik wil zeggen. Vaak kun je met de huisarts nog overleggen of de wachtlijst kan worden ingekort. Als de huisarts mee eens dat er sneller hulp nodig is, kun je die vaak wel krijgen. Misschien dat jou huisarts je hierbij kan helpen.
Precies wat ano-nemo zegt! (Leuke naam trouwens😜)

Ik stond eerst ook op zo'n wachtlijst, maar mijn huisarts heeft er spoed op gezet, omdat hij niet nog een keer 8 hechtingen wilde zetten. Huisartsen nemen zelfbeschadeging zeer serieus. Bij mij duurde het ipv 5 maanden ook maar 3 a 4 weken toen hij een telofoontje had gepleegt. Vraag gewoon nog een gesprek aan met je huisarts, die zal het ook onacceptabel vinden dat je al 5 maanden zit te wachten op een dooie mus.

Veel sterkte en succes,
LVA

Reageer