Vraag

Waarom zijn mensen bang voor spinnen

  • 13 February 2024
  • 5 reacties
  • 36 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Een paar dagen geleden zat ik dus op school en toen kwam er dus een spin naar binnen en heel veel mensen gingen dus gillen en toen sloeg iemand die spin dood terwijl die spin helemaal niets gedaan heeft maar nu weet ik eigenlijk niet waarom mensen bang zijn voor spinnen kan iemand het astjeblieft uitleggen


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Daar is meestal geen ‘waarom’ voor. Ik ben zelf ook vanaf heel jong bang voor spinnen en ik weet dat het eigenlijk nergens op slaat.

Reputatie 2
Badge

Het komt denk ik omdat het beetje in de menselijke natuur zit, mensen horen bang te zijn voor onbekende dieren. maakt niet uit hoe groot ze zijn.

 

Het lijkt me dus best normaal dat mensen bang zijn voor een beest(je) waarvan ze niet weten hoe gevaarlijk ze zijn, of wat ze gaan doen.

Reputatie 6
Badge +4

heeyyy

ik WAS zelf ook best wel bang voor spinnen maar nu nier meer zo erg. 

ik denk dat mensen bang zijn voor spinnen omdat het ofc bes wel kriebelige beestjes zijn en e kunnen ook erg giftig zijn.  de meeste kinderen zijn er toch ook wel mee opgevoed dat spinnen eng zijn denk maar aan harry potter deel 2 in dat bos met die auto….

ik hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt

Liefssss F

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben ook bang voor spinnen omdat ze eigenlijk zo snel gaan

Reputatie 7
Badge +9

ik ben in het algemeen bang voor insecten. 

op de camping waar ik altijd sta was een geweldige boswachter. die ging vaak met de kinderen de heide op en vertelde dan van alles over de natuur. er was eens een keer dat we een mierenhoop zochten en toen ging hij zijn hand erboven houden. nou ja, zijn hand rook ontzettend zuur en ik dacht dus dat het ook IN hem had kunnen zitten en hij dus dood had kunnen gaan. daardoor is mijn angst door mieren ontstaan.

die spinnen zijn zoals @Anoniem.Mens zegt erg snel. ze zijn erg onvoorspelbaar (zeker een springspin). door internet, youtube en tv heb ik toen veel meegekregen over giftige spinnen. daardoor ben ik doodsbang geworden voor spinnen. en wat @anoniempje ejpmeinona zegt over harry potter heeft ook bij mij meegewerkt. voor wie niet weet waar harry potter 2 over gaat. de geheime kamer (chamber of secrets) is geopend en ze denken dat het monster (dat eigenelijk een baslisk is) de reuze spin van Hagrid is (aragog). die spin is meer dan 12 M groot en heeft duizenden kinderen. van wat aragog ook zegt in de film is ook eng ( Go?I think not. My sons and daughters do not harm Hagrid on my command. But I cannot deny them fresh meat when it wanders so willingly into our midst. Goodbye, friend of Hagrid.)

als je dat leest dan snap je de angst voor spinnen door de harry potter film hopelijk.

ik heb ook wel eens gehoord dat er s’ avonds als je slaapt er spinnen in je mond kruipen. ik weet dat het niet waar kan zijn maar weet je hoe eng dat klinkt

Reageer