Vraag

Waarom willen mensen vrienden zijn met mij?

  • 5 November 2020
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik know, de titel is heel sad, maar ik vraag het me echt af. Ik vind mezelf om eerlijk te zijn heel naar. Ik ben vgm wel heel aardig enzo, althans dat zegt men, maar ik vind mezelf heel irritant. Ik snap dus ook niet dat mensen vrienden met mij willen zijn. Ik weer niet wat ik hier aan kan doen, maar ook al vertellen mensen dat je heel leuk bent ofzo helpt dat niet. Ik weet dan wel dat anderen dat zeggen, maar kan het niet helpen en irriteer mezelf dan aan wat ik doe, hoe ik doe en wat ik zeg. 

Ik heb dus ook vaak dat ik niet naar mensen toe ga om mee te fietsen of bij ze te zitten, hoe aardig ze ook zijn, ik voel me bezwaard dat ik bij hun ga zitten, terwijl zij het waarschijnlijk niet eens erg vinden. 

Heeft hand anders dit ook? Of weet iemand hoe ik dit kan helpen?


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hé,

ik heb het ook dus je bent zeker niet de enige. 

Denk aan je eigen vrienden zij hebben toch ook allemaal wel iets irritants maar dat irritante overschaduwt  de rest toch ook niet. Denk aan de goede dingen die je als vriendin doet. Ik stuur een appje als ik weet dat iemand zich vervelend voelt, ik vraag vaak naar hoe het met mensen gaat enz.  Je moet mensen ook een beetje gaan vertrouwen echt mensen zijn hard. Als mensen je zo irritant vonden waren ze al lang weggelopen. Als het dan nog niet lukt probeer het dan los te laten. Je hoeft niet alles te begrijpen. Bekijk het in een ander daglicht. Sommige mensen moeten zich afvragen ´Waarom wilt er niemand bevriend zijn met mij?´. Onthoud dat je lieve vrienden hebt en dankbaar moet zijn.

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

<3

Ik heb niets meer toe te voegen behalve dat jij misschien wel een te laag beeld hebt van jezelf.

Reageer