Skip to main content
Vraag

Waarom wil ik zo graag dood?

• April 12, 2025
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik wil er niet meer zijn. Gewoon 1 zijn met de natuur. Ik ben een slecht persoon.

Tekst aangepast in verband met triggerende inhoud regel 6

5 reacties

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • April 12, 2025

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Iedereen is het waard om te leven en hulp te krijgen.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W

ThunderStorm
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 13, 2025

HELA

JIJ BENT GEEN SLECHT PERSOON 

een slecht persoon ben jij dus niet.

ik ben er voor je, ook kun je de suicide hotline bellen. 

probeer iets te vinden wat jij leuk vind. misschien een spel, of een boekenserie?

<3

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 13, 2025

Ik wil dood omdat ik blijf jaloers zijn op mannen. Ik ben veel te jaloers. Als ik dood was zou het beter zijn. 

Kim_12345
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • April 13, 2025

Hoi ​@Flamingodingo , 

Wat vervelend dat je die gedachten hebt. Knap dat je het wilt delen hier! Ik lees dat je dood wil omdat je jaloers bent op mannen. Mocht je hier meer over willen vertellen tegen iemand van de Kindertelefoon, dan kun je tussen 11-21 altijd gratis en anoniem bellen en chatten. We willen graag naar jouw verhaal luisteren! Zoals Ab hierboven al heeft gedeeld, kun je ook altijd met 113 bellen/chatten. Zij zijn 24 uur per dag beschikbaar. 

Sterkte 

Groetjes Kim, de Kindertelefoon. 

• April 17, 2025

Beste flamingodingo 

je reden is je bent jaloers. Ik snap dat. Ik ben ook soms jaloers op anderen mensen. Maar dit is toch geen reden om je zelf weg te halen. Wat zou je familie denken.  Die zouden verdrietig zijn. 

als je het echt overweegt bel eerst 113 die kunnen je nog helpen. 
ik ben zelf een vriend van mij kwijt geraakt aan zelfdoding. Ik wil niet meer mensen kwijt raken aan zelfdoding. 

doe het alsjeblieft niet. 

praat met een psycholoog of bell of chat met 113