Skip to main content

waarom voel ik mij zo?

• August 22, 2025
  • 7 reacties
  • 91 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo ik ben een 14 jarige jongen en de laatste tijd voel ik mij leeg alsof er iets mist alleen ik weet niet wat en ook niet waarom ik dat heb en de laatste nachten ga ik wel redelijk optijd naar bed alleen dan blijf ik weer wakker tot 3 uur 's nachts door al mijn gedachtes die mij wakker houden en al mijn zorgen en ik snap het gewoon niet ik heb geen reden om mij zo depressief te voelen alleen ik weet het gewoon even niet graag hulp.

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 23, 2025

Hey, ik ben een meisje van 16 en voel me ook wel eens leeg ik kan je wel iets vertellen wat misschien helpt ofzo of hoe ik ermee omga zeg maar 

Je zou kunnen afspreken/ appen/ bellen misschien voel je je eenzaam dan kan dat helpen en anders ook want dan heb je even iets anders 

Je kan ook naar buiten gaan het is echt zo dat je daar blijer van wordt. Het maakt niet uit wat je doet, natuurlijk is bewegen extra goed en daar wordt je ook gelukkiger van maar je kan ook in het zonnetje zitten met je telefoon of een boek dat helpt ook al 

Of iets leuks doen, muziek luisteren of een film kijken of iets anders wat je aandacht opvraagt zodat je je niet leeg hoeft te voelen 

Als je er veel last van hebt kun je om hulp vragen bij school of bij iemand die je vertrouwt 

Als je moeite hebt met slapen kun je bijvoorbeeld melatonine pilletjes innemen of valeriaan pilletjes (in lage dosering kun je allebei gewoon kopen valeriaan sowieso) en iets doen waar je rustig van wordt, je hoofd leegmaken, naar iets luisteren…

Ik hoop dat dit helpt 🫶 iig sterkte, niet opgeven want je kan het! 

Liefs MM7

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 23, 2025

Hoi MM7,

Dankjewel voor de tips alleen het ding is dat ik merk dat eigenlijk niet meer zoveel zin heb in dingen doen en dat ik ook minder plezier heb in sommige dingen die ik eerst echt leuk vond zoals muziek en als ik naar muziek luister, luister ik eigenlijk nu alleen naar depressieve muziek en daar wordt ik dan ook wat meer somber en leger van dus ik heb niet zoveel opties en slapen is wel een ding alleen is ga zeggen tegen mijn ouders van he mag ik misschien melanomen dan gaan ze waarschijnlijk afvragen of er iets aan de hand is en ik wil eigenlijk niet dat gun weten dat ik mij zo voel

Gr Anoniem200

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 23, 2025

En ik ben ook niet echt zo'n buiten persoon en eigenlijk ook niet zo sociale dus ik denk eigenlijk dat ik vannaf hier een beetje in een neerwaartse spiraal ga

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 24, 2025

O dat is heel naar 

dan zou ik hulp zoeken als ik jou was 

gewoon tegen je mentor of zo zeggen dat je je zo voelt of tegen je ouders 

als je het moeilijk vindt kun je van tevoren alvast bedenken wat je dan wil zeggen 

stel het iig niet uit, het komt goed oké? 

That_One_Girl
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 26, 2025

Hi! Ik weet niet of het helpt, maar ik zit eigenlijk in exact dezelfde situatie, ik ben ook 14 en voel me ook redelijk depri zonder dat ik daar echt een goede reden voor heb, ook ben ik niet bepaald een buitenmens of sociaal en luister alleen naar depri muziek. Ik weet niet echt hoe ik je verder zou kunnen helpen, maar weet in ieder geval dat je niet alleen bent.

• August 28, 2025

Doe iets wat je leuk vind. Misschien een hut bouwen zoals ik of iets dergelijks. Als je niet weet wat je kan doen kan je even rondlopen om inspiratie op te doen. Dan vult die leegte misschien wel.

• August 28, 2025

Hoiii ik ben 12 jaar en snap wel hoe jij je voelt, ik persoonlijk raad aan om naar een psycholoog te gaan, deed ik ook en trust me het helpt echt om er mee aan de slag te gaan, de kindertelefoon helpt natuurlijk ook