Skip to main content

hheee ik wil de meiden vragen, 

als je je onzeker voelt of ongemakkelijk, of je doet iets fout en je denkt f*ck dat had ik anders willen doen

wat doe je dan? en hoe ga je verder? 

hoe laat je het los en heb je niet het gevoel alsof je alles hebt verpest?

Hoi hoi,

ik heb daar soms ook last van.  Als je iets gedaan hebt dat je anders hebt willen doen of iets verkeerds gezegd heb, kan je daar heel lang over blijven piekeren, maar het is al gebeurd en je kan er niets meer aan doen. Daardoor kan ik het een beetje loslaten, maar het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien kan je tegen die persoon zeggen dat je eigenlijk iets anders bedoelde of spijt hebt van het zeggen of doen van iets, dat zullen ze vast begrijpen want iedereen doet dingen waar hij/zij spijt van heeft.

Ik ben ook heel lang onzeker geweest, en heb ook steeds gepraat met een professional die opdrachten wilde doen (voor mij vanwege rolstoel en chronische ziekte, ook het accepteren daarvan) maar dat heeft mij niet echt geholpen, het was meer dat ik dat uiteindelijk zelf deed, maar misschien kan het voor jou wel helpen. Ze wilden mij 'handvatten’ geven voor enge situaties die ik lastig vond of heel onzeker in ben, dus misschien zal het jou wel wat opleveren, mijn ouders hadden dit aan mij voorgesteld omdat ze het wisten, maar misschien kan je het aan jouw ouders vragen.

Ik weet niet over welke dingen je onzeker bent dus zal ik verschillende dingen noemen.

Dingen doen die je eigenlijk spannend vind worden steeds minder spannend als je ze vaker gaat doen, ookal is de eerste keer doodeng en klopt je hart in je keel, het helpt uiteindelijk wel. Al zijn het dingen die andere mensen heel makkelijk vinden. Ik vond bijvoorbeeld praten met mensen online superspannend, ik durfde niet te commenten op foto's van mensen die ik niet ken, maar toen ik uiteindelijk dat wel deed (op een fanaccount want ik durf het nog steeds niet met mn persoonlijke, maar kleine stapjes zijn ook stapjes :)) werd het steeds minder eng om te doen. Nu heb ik daar zelfs vrienden via gemaakt.

Wat betreft uiterlijk, daar heb ik nooit zoveel last van gehad dus daar kan ik je helaas niet mee helpen, maar er zijn genoeg accounts op bijv. Instagram die veel doen aan body-positivity dus misschien kan je die volgen en helpt dat.

Verder kan je misschien gaan praten met je ouders daarover en met vrienden en vriendinnen, dat lucht in ieder geval op en misschien hebben hun wel tips of ervaren ze hetzelfde.

Veel succes, ik hoop dat je je gauw beter voelt!

Veel liefs, M.


@AnoMinnie 

pff wauw wat lief van je! het is alleen al zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en mij dus niet hoef af te vragen waarom heeft niemand dit gevoel! en waar ik zo onzeker over ben zijn mijn meningen, dat als ik mijn mening geef dat ze die heel anders vinden xxx en dus denken wie is zij?

ken ik je niet eens, maar de manier hoe je hier over jezelf praat lijk je mij een ontzettend sterke meid!💕 en heel lief dat je dit wou delen echt waar xx

 

Dikke kus 


@meisje16 dankjewel! Dit is mijn eerste reactie op het forum en dus ook best spannend maar deze reactie is dus super fijn. En heel graag gedaan, en superlief dat compliment :two_hearts:

Het mooie van een mening is dat hij helemaal van jou is 🙂. Als iemand het er niet mee eens is kan die dat zeggen en kan je uiteindelijk ook een, hopelijk goed en volwassen, discussie hebben. Niemand die de ander veroordeeld en je kan er op een fatsoenlijke manier over praten (dus geen ruzie). Op die manier kan je nieuwe standpunten leren en de mening van een ander beter begrijpen. Dan kan je leren en als je iets nieuws hebt geleerd dat je eigenlijk nog niet wist je mening bijstellen als je vind dat dat nodig is, maar dat geld ook voor de ander. Misschien is jouw mening wel zo goed onderbouwd dat de ander de zijne aanpast. Als iemand het niet eens is met jouw mening kan je vragen waarom of wat die vind, dan kan die dus zijn mening uitleggen en jij de jouwe. En geloof me, ik heb dit ook vaak zat. Ik heb een keer een debat gehad. We hadden het over robots die werk overnemen en ik had een goed punt maar durfde dit niet te zeggen, want het is wel een debat dus iemand gaat kritisch zijn en wat nou als het geen goed punt is? Maar ik zei het toch en toen kreeg ik zelfs een rondje applaus omdat het zo goed was! (Als je wil weten wat het was, ze zeiden dat als robot werk overnemen dat er dan veel mensen thuis komen zitten en geen baan hebben, maar volgens mij zei ik iets van ‘maar dan levert het met robots meer winst op (geen arbeidskosten daarvan) en dan kunnen mensen juist een hogere uitkering of loon krijgen dus is het eigenlijk beter’ en dat rondje applaus was zo geweldig, had ik niet verwacht maar dat maakt het dan beter, en dan durf je het een volgende keer weer een beetje meer). Dus als iemand jouw mening stom vind, kan je dus vragen waarom, vinden meer mensen het zo kan je hem uitleggen en is nog niemand het er mee eens, dat mag. Dat kan je ook zeggen, ieder mag zijn eigen mening hebben en die mogen verschillen, want als iedereen hetzelfde denkt, dan zou iedereen hetzelfde zijn en is de wereld best wel saai.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Dikke kus terug!


@AnoMinnie zó fijn om te lezen en dit is echt iets wat ik proberen ga! enn inderdaad anders is iedereen maar hetzelfde heee xxx

Als er iets is waar ik jou mee kan helpen kan je me altijd een berichtje sturen 

Xx

 

 


Reageer