Skip to main content

Ik (15) voel me al een half jaar lang kut en het word steeds erger, ik had net een argument met mijn moeder en ik flipte gewoon helemaal, het ging nergens om maar ik was woest. Ik heb geen zelfmoord neigingen, maar denk wel hoe het zou zijn als ik ziek (doodziek) was, en ik ben ook gewoon niet heel gelukkig. Ik word echt heel snel geërgerd, boos en verdrietig. Nu is het wel zo dat ik ADHD heb en al je emoties extra intens zijn (alle emoties, ook blijheid). Ik heb ook gewoon geen vrienden, ja ik heb ze wel, maar ik heb het gevoel dat ik er gewoon niet echt bij hoor. Ik heb ook geen vriendin en ik spreek niet echt veel met mensen, ik vind alleen zijn fijn. Ik denk dat ik een Depressie heb maar ik wil niks tegen mijn ouders zeggen, ik kan mijn moeder echt niet uitstaan, ze gaat sowieso ook weer iets zeggen als “stel je niet zo aan joh pussy!”.  

Heyy

 

Wat naar dat je je zo slecht voelt..

 

Je kan als je het prettig vind iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. Ik denk dat de medewerkers daar wel goede tips voor je hebben en je misschien wel verder kunnen helpen!

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

 

Je ADHD zou een rol kunnen spelen in je gedachtes en deprimerende gevoelens, maar of het er nou een rol in speelt of niet je voelt je niet zo lekker en daar gaat het om.

 

Het lijkt mij wel een goed idee dat je met iemand gaat praten. Is je vader ook in beeld? Misschien kan je met hem gaan praten over hoe je je voelt? Anders zou je nog met andere mensen kunnen praten zoals met de huisarts, een ander familielid, een vertrouwenspersoon of met je mentor (als je weer naar school moet). Er zijn heel veel mensen in je omgeving die er voor je zijn en die jou willen helpen om je weer beter te gaan voelen.

Ik denk ook dat je echt wel met je moeder kan praten op een rustig moment. Je kan dan duidelijk aangeven dat je iets serieus wilt vertellen en ik denk dat je moeder je echt wel zal begrijpen.. Ondanks dat jullie misschien niet zo goed klikken ben jij wel het kind van je moeder en ze houdt echt heel veel van je! Als je het lastig vind om met iemand te praten zou je ook een brief kunnen schrijven aan iemand waar je je gevoelens op schrijft.  Dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Verder kan je als je je slecht voelt, negatieve gedachtes hebt of als je weer woede voelt opkomen iets doen waar je even afgeleid van raakt. Iets wat je leuk vind om te doen.. Dat kan bijvoorbeeld zijn een rondje wandelen, muziek luisteren, een boek lezen of een tekening maken.. Even je hoofd ergens anders naar brengen zodat je hopelijk wat rustiger wordt. Ook kan het helpen om je gedachtes op te schrijven op papier / in een schriftje als je hoofd even overstroomd.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Ah ik ken deze situatie

Het kan zijn dat je in een depressie zit maar dit is ook een beetje de corona tijd als je weet wat ik bedoel

We hebben nu natuurlijk een tijdje geen contact met onze vrienden gehad en nu we weer naar school zijn gegaan zijn er wat vriendschappen verzwakt waardoor je je heel eenzaam kan voelen

Misschien is het handing om of meer met die vrienden om te gaan of bijvoorbeeld het onderwerp omhoog brengt en er gewoon over praat met hun. 

Ik snap dat het irritant is hoe je moeder zou gaan kunnen reageren maar je kunt eventueel zeggen dat het best wel een diep onderwerp voor je is en dat je er serieus over wil praten zonder gelach? 

 

Hoop dat dit een beetje geholpen heeft


Hey Markus,

Vervelend dat je je zo voelt!

Met iemand erover praten kan erg helpen en opluchten. Je zou het misschien met je mentor of vertrouwenspersoon kunnen bespreken, of iemand anders die je vertrouwd.

Er is niks mis met het fijn vinden om alleen te zijn, en een vriendin krijg je vast nog wel!

Het kan ook helpen om leuke kleine dingen te doen. Iets wat jij leuk vindt of waar jij rustig van wordt. Of je kan zoals NaamNietBekend zei je gedachten opschrijven in een verhaal.

Groetjes iemand.


Reageer