Skip to main content
Vraag

waarom voel ik me comfortabel in verdriet, angst en gewoon hopeloosheid?

• October 14, 2025
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1

Hey, ik merk aan mezelf dat ik het steeds fijner vind om verdrietig te zijn. Gewoon hopeloos. Ik zit nu een tijdje in therapie maar het gaat eigenlijk gewoon wel heel slecht met me, kort gezegd zo slecht dat ik suïcidaal ben. Maar ik vind het eigenlijk wel goed zo. Ik wil eigenlijk niet beter worden, en ik snap mezelf niet. Heeft iemand anders dit ook, of ben ik gewoon gestoord?

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 14, 2025

Je bent echt niet gek ofzo hoor 😔. Soms voelt verdriet juist veilig omdat je dat gevoel gewend bent, en beter worden is super eng. Maar dat je suïcidale gedachten hebt is wel heftig… praat alsjeblieft met iemand die je vertrouwt, of met 113 . 

xx liefs Wolf 🐺

Claire_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 15, 2025

hoi ​@S4GEEE,  Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Claire (De Kindertelefoon)